خبر/

رانندگان برای تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی احتیاط کنند

1399/12/02 - 12:35 - کد خبر: 38147 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شروع بارش برف در برخی مناطق استان و احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، رانندگان برای تردد در آن‌ها احتیاط کنند.

به گزارش نصر، غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گویی افزود: با وجود آغاز بارش برف در سطح استان تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد خودروها در آن ها بدون هیچ مشکلی در جریان است.
وی با بیان اینکه براساس پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی تا فردا یکشنبه در استان فعال خواهد بود، اظهار داشت: هم اکنون در مسیر تبریز - صوفیان - مرند و آزادراه تبریز - زنجان در محدوده هشترود بارش برف در جریان بوده و رانندگان برای تردد در این مسیرها خودرو خود را به تجعهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گروه های راهداری به همراه امکانات و تجهیزات در جاده های استان مستقر بوده و آماده امدادرسانی به خودورها و مسافران هستند، گفت: با توجه به احتمال بروز کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه ها و لغزندگی جاده ها، رانندگان برای تردد در این مناطق با احتیاط رانندگی کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودرو جلویی را رعایت کنند.
رسول زاده با تاکید بر اینکه بارش پرداکنده برف در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت، از رانندگان خواست از تردد غیرضروری در روزهای بارش برف خودداری و در صورت لزوم خودرو خود را به تجهیزات زمستانی و گرمایشی تجهیز کنند و با خود پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.
وی یادآوری کرد: در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین فعال هستند.
رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.
به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی از روز چهارشنبه ۲۹ بهمن وارد استان شده و تا روز یکشنبه فعال بوده و علاوه بر کاهش محسوس دما موجب کولاک برف و اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی معابر و جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و آبگرفتگی معابر عمومی می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
رانندگان برای تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی احتیاط کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار