مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز:

کشتارگاه تبریز نهاده‌های دامی تولید می‌کند

1399/12/02 - 12:05 - کد خبر: 38136 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: این مجموعه برای نخستین بار در کشور از ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی نهاده‌های دامی تولید می‌کند.

به گزارش نصر، کریم قدرتی روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پیش از این ضایعات شکمبه های گاوی و گوسفندی حاصل از کشتارهای کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز دور ریخته می شد، اما در حال حاضر توانسته ایم با همکاری علمی دانشگاه آزاد شهرستان شبستر، به تکنولوژی تبدیل این ضایعات به نهاده های دامی دست پیدا کیم.
وی ادامه داد: در تمام کشورهای پیشرفته جهان کشتارگاه ها به عنوان واحد تولیدی مادر محسوب می شوند و در کنار آن فرآورده های مختلف مورد نیاز را تولید می کنند که البته به لحاظ اقتصادی نیز سود بسیار بیشتری دارد.
قدرتی اضافه کرد: این در حالی است که به طور عمده در کشور ما تولیدات کشتارگاه ها برای تبدیل شدن به فرآورده های مختلف به خارج از کشور صادر می شود و سپس با قیمت بسیار گران تر دوباره  به کشور بازمی گردد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در مسیر تولید فرآورده ها قرار گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون در حال عقد قرارداد تولید نهاده های دامی از ضایعات شکمبه های گاوی و گوسفندی با دانشگاه آزاد شبستر هستیم تا در روزهای آینده خط تولید آن را به بهره برداری می رسانیم.
به گفته مدیر عامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، تولید پودر خون که ارزش غذایی فراوانی نیز دارد، در ماموریت آتی کشتارگاه صنعتی تبریز قرار دارد.
به گزارش ایرنا، روزانه افزون بر ۶۰۰ راس گوسفند و گاو در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح شرعی می شود.
این کشتارگاه با برخورداری از ۱۱ اصطبل مجزا برای نگهداری گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام و انبار علوفه از نظر حجم کشتار و ظرفیت و سیستم صنعتی سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.
انتهای پیام/
کشتارگاه تبریز نهاده‌های دامی تولید می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار