مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

ضرورت نخبه‌پروری در حوزه شعر و ادب

1399/11/29 - 13:36 - کد خبر: 37989 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: باید در حوزه‌ی شعر و ادب ، نخبه‌پروری شود و این امر نیازمند اهتمام متولیان فرهنگی و همت و همراهی خود اصحاب شعر و ادب است.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" در دیدار اعضای شورای انجمن ادبی استاد عابد گفت: آذربایجان و تبریز در حوزه‌ی شعر آئینی در طول تاریخ همواره جایگاهی شاخص و ویژه داشته و نقش آفرینی شعرای آینی این دیار زبانزد بوده است .
وی افزود: در برهه‌ی کنونی نیز این جایگاه شایسته و نقش تاثیرگذار می‌تواند به همت شعرای جوان و با انگیزه، در این عرصه بازآفرینی شود و شعر آئینی این دیار همچنان بر تارک ایران بدرخشد.
ناظمی، انجمن ادبی استاد عابد را محملی برای تربیت، ‌تقویت و تشویق شعرا و ادبای جوانی که تازه پا در این عرصه نهاده‌اند عنوان کرد و گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا با آموزش مستمر و ایجاد تعامل میان پیشکسوتان شعر آیینی و جوانان، این استعدادهای بالقوه، بالفعل شوند.
وی، بر لزوم تعامل شعرای استان با فعالان ادبی و بزرگان حوزه‌ی شعر از سایر استان‌ها و تبادل و انتقال تجربیات آنان تاکید کرد.
ناظمی، گفت: سعی خواهیم کرد زمینه‌ی حضور شعرای نامی کشور و برگزاری کارگاههای آموزشی شعر، علی‌الخصوص در حوزه‌ی شعر آیینی را فراهم آوریم.
وی با اشاره به اینکه اداره‌ی کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی در حد توان خود از انجمن‌های فرهنگی و هنری حمایت خواهد کرد گفت: این اداره‌ی کل بر آن است تا با تکیه بر گذشته‌ی غنی شعر و ادب این مرز و بوم،  زمینه شکوفایی استعدادهای ادبی استان را فراهم آورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: باید در حوزه‌ی شعر و ادب ، نخبه‌پروری شود و این امر نیازمند اهتمام متولیان فرهنگی و همت و همراهی خود اصحاب شعر و ادب است.
ناظمی، گفت: باید فرصت‌های به وجود آمده در عرصه‌ی شعر را تبدیل به اتفاقات و رویدادهایی ماندگار برای شعر آذربایجان بکنیم و این پیشینه‌ی مستحکم ادبی را با تربیت شاعران شایسته و فرهیخته پیوند دهیم.
در این نشست اعضای شورای انجمن ادبی استاد عابد نیز به بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود جهت ارتقای فعالیتهای این انجمن و بسط و تعمیق بیش از پیش شعر آیینی، پرداختند.
انتهای پیام/
 ضرورت نخبه‌پروری در حوزه شعر و ادب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار