نیرومند خبر داد:

تولید ۶۰ درصد پرده و ۴۰ درصد پروفیل‌های آلومینیومی در تبریز

1399/11/28 - 20:34 - کد خبر: 37947 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: ۶۰ درصد نیاز پرده کشور و ۴۰ درصد تولید پروفیل‌های آلومینیومی کشور در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

به گزارش نصر، تور صنعتی تخصصی معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی با موضوع بهره وری واحدهای تولیدی شهرک، بازدید کردند.
سیدمرتضی نیرومند در حاشیه تور صنعتی معاونین توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: در این تور صنعتی از خطوط بافت رنگرزی، خطوط تکمیل و بسته بندی واحد گلدوزی و نخ تابی شرکت پارلا منسوجات بازدید شد.
وی با بیان اینکه این واحد تولیدی، ظرفیت تولید سالانه 90 میلیون متر مربع را دارد، گفت: این واحد، بزرگترین واحد تولیدی پرده کشور است که 60 درصد نیاز بازار ایران را تامین می‌کند.


 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی افزود: قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا این واحد تولیدی 45 درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای از جمله عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آذربایجان و کشورهای اروپایی صادر می‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 6 هکتار که چهار هکتار در حال تولید و دو هکتار آن در حال توسعه بوده، احداث شده است.
سید مرتضی نیرومند اسکویی خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 100 درصد خارجی بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال و با اشتغال حدود یک هزار نفر به طور مستقیم در حال فعالیت است که با وجود این واحد تولیدی رتبه استانی صنعت نساجی را به طور چشمگیری افزایش داد و جزء 8 استان اول در این حوزه هستیم.


 
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در ادامه بازدید از واحدهای تولیدی گفت:در ادامه این تور صنعتی از خط تولید سوسیس، کالباس، همبرگر، قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز، مرغ، ماهی و همچنین از خط تولید غذاهای آماده شامل ناگت، فلافل و غیره و خط تولید خمیر پیتزا و پیراشکی بازدید شد.
 وی افزود : مجتمع صنایع غذایی آترین پروتئین در زمین مساحت 12 هزار و 700 متر مربع با زیربنای 6 هزار و 300 متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال و با اشتغال 82 نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت است.
 سید مرتضی نیرومند اسکویی گفت :این واحد تولیدی در سال 94 موفق به کسب واحد نمونه فرآورده‌های گوشتی کشور شده و ظرفیت اسمی سالانه این مجموعه 19 هزار و 250 تن در سال است.
سید مرتضی نیرومند اسکویی گفت: در پایان بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی از خطوط پرس اکستروژن یک هزار و 800 تن، خطوط ترمال بریک، خطوط دکورال، خطوط آنادایزینگ، خطوط پولیش پروفیل آلومینیوم، خطوط رنگ کاری الکترواستاتیک (پودری) و آزمایشگاه شرکت آکپا ایران تولید کننده انواع پروفیل‌های اختصاصی آلومینیوم (نرمال و ترمال بریک) و رنگ کاری فلزات به روش‌های الکترواستاتیک (پودری)، دکورال و آنادایزینگ بازدید بعمل آمد.


 
وی گفت: شرکت آکپا ایران را می‌توان در زمره موفق ترین تولید کنندگان پروفیل‌های آلومینیومی در ایران دانست که با سرمایه گذاری حدود  5هزار میلیارد ریال و با اشتغال بالغ بر 380 نفر بصورت مستقیم در زمینی به مساحت پنج هزار و 300 متر مربع در حال فعالیت است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: این واحد تولیدی 40 درصد از پروفیل‌های آلومینیومی اختصاصی درب و پنجره کشور را تولید کرده و به کشورهای عراق، افغانستان، ازبکستان، ترکمنستان و... صادرات دارند.
انتهای پیام /
تولید ۶۰ درصد پرده و ۴۰ درصد پروفیل‌های آلومینیومی در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار