مولف کتاب آذربایجانی ها مطرح کرد؛

دیدار های 29 بهمن تاریخ عشق و علاقه مردم آذربایجان است/ اگر مردم آذربایجان نبود، ایران نبود

1399/11/28 - 20:25 - کد خبر: 37946 نسخه چاپی

نصر: سید داوود قریشی گفت: دیدار های 29 بهمن تاریخ عشق و علاقه مردم آذربایجان است، اگر می خواهند عشق و ارادت ما آذربایجانی ها را درباره ولایت محک بزنند به دیدار های مردم آذربایجان در 29 بهمن با مقام معظم رهبری نگاه کنند.

به گزارش نصر،" سید داوود قریشی" در مصاحبه ای باآژانس خبری تحلیلی نصر با اشاره به کتاب آذربایجانیها، گفت: کتاب آذربایجانیها اولین کتاب منبع و مرجع درباره دیدار های مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری به مناسبت 29 بهمن است، در این دیدار ها تاریخچه دیدار ها به ترتیب آورده شده است.

بانی دیدار های مردم با رهبری در 29 بهمن
وی افزود: اولین دیدار در سال 1381 انجام شده و تا سال 1384 دیدار متوقف شده است و سپس در سال 1385 به پیشنهاد آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام جمعه و نماینده ولی فقیه وقت تبریز به بیت رهبری این دیدار ها به جریان افتادند و می توان گفت که بانی این دیدار ها ایشان هستند.


 
وی با اشاره به عشق و علاقه مردم آذربایجان در این دیدار ها اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم صبغه آذربایجانی دارند و هم عشق و ارادت به مردم آذربایجان به ویژه جوانان، تصاویری که از این دیدار ها ثبت شده استقبال جوانان و نوجوانان در نشانگر این علاقه و ارادت است.
وی با اشاره به برخی اظهارات دشمنان گفت: برخی ها تصور می کنند که عشق و ارادت جوانان ما به ولایت کم است در حالیکه اینچنین نیست و زمانی که کار به دقیقه 90 برسد می بینیم که این جوانان و نوجوانانی اند که درباره ولایت هیچ کم وکاستی ندارند.

دیدار های 29 بهمن تاریخ عشق و علاقه مردم آذربایجان است
قریشی ادامه داد: دیدار های 29 بهمن تاریخ عشق و علاقه مردم آذربایجان است، اگر می خواهند عشق و ارادت ما آذربایجانی ها را درباره ولایت محک بزنند به دیدار های مردم آذربایجان در 29 بهمن با مقام معظم رهبری نگاه کنند
وی افزود: ولایت یک مدیر عادی نیست که احساساتی شود و یک حرفی بزند و رد شود، در این دیدارها بیانات مقام معظم رهبری را مرور کنید، در هر دیدار که باتوجه به مناسبت 29 بهمن اواخر سال است، مهم ترین و شاخص ترین اتفاقاتی که در طول سال افتاده و بهترین و دلنشین ترین درد و دل های ولایت در جمع مردم آذربایجان است، مانند این است که ولایت، درد و دل یک ساله را با مردم آذربایجان در میان می گذارد؛ این یعنی این که اگر مردم آذربایجان نبود، ایران نبود.
وی اضافه کرد: یعنی آذربایجان سر ایران است، یعنی اینکه ولایت باور قلبی واعتقادی خود و مهم ترین موضوعات یک ساله کشور را با مردم آذربایجان در میان می گذارد همچنان که متن بیانات و فرمایشات ایشان از سایت ها قابل دسترسی و ثبت شده است.

آذربایجانی ها یک ید واحد اند
مولف کتاب آذربایجانیها با اشاره به اهداف دشمنان گفت: یکی از اهداف اصلی دشمنان این است که اتفاقاتی که با ولایت رخ می دهد ثبت و ضبط نشود و بر این اساس کتاب آذربایجانیها را متشکل از اولین دیدار تاکنون گرد آوری کردم، تا هر لحظه دم دست باشد و نوجوانان و جوانان، آموزش پرورش، نهاد ها ارگان ها و سازمان ها در دسترس داشته باشند.
وی درباره اینکه چرا نام کتاب آذربایجانیها است، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار ها بهترین و دلنشین ترین جملات را با "آذربایجانیها" خطاب کرده اند، آذربایجانیها یک ید واحد اند چرا که کسی نمیتواند با بحث های قومیتی آنها را از هم جدا کند، آذربایجانیها تنها تبریزی ها نیستند، هر چند که قیام مردم تبریز است اما همه آذربایجانیها واحد اند.

آذربایجان همیشه وحدت آفرین و عامل وحدت است
وی با تاکید بر اهداف شوم دشمنان خاطر نشان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بزرگترین اتفاقاتی که در ایران اسلامی رخ داده از بیداری آذربایجانیها نشات گرفته است، دشمن در مقابل بیانات رهبری مهندسی معکوس می کند.
وی افزود: دشمن بخوبی متوجه است که ولایت وقتی با مردم آذربایجان صحبت می کند از کلید واژه وحدت استفاده می کند چرا که آذربایجان همیشه وحدت آفرین و عامل وحدت است، دشمن این را بخوبی متوجه شده و از مهندسی معکوس استفاده کرده همچنان که تنش در داخل مردم آذربایجان جز اهداف دشمن است.
قریشی ادامه داد: دشمن با تفرقه بین اقوام آذربایجان هدف تنش آفرینی در بین مردم آذربایجان دارد.

آذربایجان نقطه ثقل ایران است
وی درباره دیدگاه امام (ره) به مردم آذربایجان در اوایل انقلاب گفت: امام (ره) در زمان قیام 29 بهمن یک پیام مهم به مردم آذربایجان داشت،"سلام بر مردم غیور و دلاور آذربایجان" معنی غیور چیست؟ غیور یعنی انسانی که همیشه بیدار و برخوردار از نعمت آگاهی است.


 
قریشی افزود: ملت آذربایجان در نظر امامین انقلاب مردمی همیشه بیدار اند و بخاطر همین است که مقام معظم رهبری می فرمایند آذربایجان نقطه ثقل ایران است، ثقل یعنی همه کاره، یعنی مغز متفکر.

جوانان یکپارچه شهید قاضی شدند
وی ادامه داد: تشکیل دهندگان اصلی قیام 29 بهمن چه کسانی بودند؟ اگر به تصاویر و فیلم های آن زمان دقت کنیم می بینیم که قیام 29 بهمن توسط جوانان آغاز شده است و باتوجه به اینکه جوانان در آن زمان به فرمان "خمینی آذربایجان" سر فرود آورده و تعظیم نموده اند نشانگر این است که آذربایجان از همان ابتدا حامی روحانیت است، جوانان یکپارچه شهید قاضی شدند و فرمان خمینی آذربایجان را اطاعت نمودند، دشمن این را نیز به خوبی متوجه شده و مهندسی معکوس را در برنامه خود گذاشته است.

نسبت به مردم آذربایجان هیچ نگرانی ندارم
وی درباره عیار و جایگاه مردم آذربایجان گفت: همه جای ایران طلا است اما چند نوع طلا داریم؛ طلای 24 عیار، طلای 18 عیار و آب طلا مردم آذربایجان جز کسانی هستند که ذوب در ولایت اند و طلای 24 عیاراند در برابر ولایت و به معنی حقیقی کلمه شیعه ولایت اند نه محب ولایت، دشمن نیز این تقابل عشق و علاقه مردم آذربایجان به ولایت و برعکس آن را متوجه شده اند.
وی ضمن خاطره ای از اوائل انقلاب ادامه داد: اوایل انقلاب درگیری هایی در آذربایجان رخ داده بود که جمعی از مردم آذربایجان سراغ امام (ره) رفتند و نگرانی خود را مطرح نمودند، امام در پاسخ به این جمع فرموده بودند: من نسبت به مردم آذربایجان هیچ نگرانی ندارم، بروید سراغ شهر های دیگر.

جوانان و نوجوانان آذربایجان ژن برتر ولایتمداری اند
وی تاکید کرد: دشمن باید متوجه باشد که جوانان این خطه به هیچ وجه از هم جدا نمی شوند، آذربایجان نه تنها سر ایران، بلکه بالاشهر ایران است.
وی افزود: نسل مردم آذربایجان همان نسلی هستند که با امام حسین علیه السلام عهد بسته بودند، ولایتمداری یک ارث گرانبها از پدران و مادرانمان است، جوانان و نوجوانان آذربایجان ژن برتر ولایتمداری اند.


 
قریشی تاکید کرد: مسلما اگر کسی میخواهد همه این مطالب را بفهمد لازم است بیانات مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان را در سال های متوالی بازخوانی کند، آذربایجان درطول تاریخ تاخت و تاز ها را دیده است و تاکنون مقابل دشمنان سرخم نکرده است، آذربایجان جز اولین ها است چرا که در اول انقلاب قیام کرد، در دفاع مقدس نیز آذربایجان اولین هایی بودند که به گواه تاریخ در سوسنگرد خودجوش و بدون فرماندهی سراغ خوزستان برای دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی حضور پیدا کردند.

یکی از بهترین لحظاتم دیدار با مردم آذربایجان است
مولف کتاب آذربایجانیها افزود: مقام معظم رهبری مطالب کلی یکساله را در این دیدار بیان می کنند همچنان که فرموده اند یکی از بهترین لحظاتم دیدار با مردم آذربایجان است، در شروع اکثر بیانات ایشان با مردم آذربایجان آمده است که "بسیار خوشحالم که در جمع شما مردم، نوجوانان و جوانان آذربایجان هستم" متاسفانه ما غفلت کرده ایم و نقاط کلیدی فرمایشات ایشان را طبقه بندی نکرده ایم.
وی ادامه داد: امکان ندارد ایشان در دیدار با مردم آذربایجان به ریشه آذربایجانی ها اشاره نکرده باشند، موتور محرکه چرخ های انقلاب آذربایجان بود، در فیضیه قم روحانیت را به رگبار می بندند و آذربایجان با مدیریت شهید قاضی در چهلم این شهدا قیام می کند، کل ایران این اتفاق را دیده بودند و میتوانستند قیام کنند اما آذربایجان قیام کرد و این نشان از حمایت و پشتیبانی مردم آذربایجان از روحانیت است.

برای اولین بار شعار مرگ برشاه در آذربایجان داده شده است
وی با اشاره به گواه تاریخ خاطر نشان کرد: در اوایل انقلاب شعار هایی که میدادند؛ نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، هیهات منا الذله و ... بود، موج بیداری همیشه در بین مردم آذربایجان بوده است، برای اولین بار شعار مرگ برشاه در آذربایجان داده شده است که در اتفاقات 29 بهمن این جرات به کل ایران داده شده است و این جرات را دادند که به شخص اول مملکت شعار مرگ بر شاه سردهند.
وی افزود: کل ایران حومه آذربایجان است، اگر غیر از این بود قیام 29 بهمن شکل نمی گرفت و اولین ها برای دفاع مقدس و برای مدافعان حرم از آذربایجان است، این نشان از بیداری مردم آذربایجان است، بخاطر همین است که "آذربایجان اویاخ دی انقلابا دایاخ دی".
قریشی ادامه داد: بصیرت یعنی اینکه دشمن شناسی و در زمان دقیق دشمن را از بین بردن، بخاطر همین است که مقام معظم رهبری می فرمایند مردمان آذربایجان همیشه مردمانی با بصیرت اند.
وی تاکید کرد: متاسفانه بحثی که در اینجا مغفول و مظلوم مانده است بررسی بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار است که اشاره کافی نشده است و هر ساله از این موضوع غفلت کرده ایم.
وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار 29 بهمن با مردم تبریز گفت: بیانات مقام معظم رهبری شناسنامه مردم آذربایجان است، ایشان در این دیدار ها مردم آذربایجان را بخوبی وصف و شاخصه های آذربایجانیها را بیان نموده اند، دنیا اگر میخواهد مردم آذربایجان را بشناسد نیاز است بیانات ولایت را درباره این مردم را  بخواند.
وی ادامه داد: ستارخان در زمان مشروطه به دشمن گفته بود یک نان را بین پنج نفر تقسیم می کنیم اما یک وجب از خاکمان را به دشمن نمی دهیم، این ها جملات ساده ای نیستند ولازم است این جملات را مردم آذربایجان بدانند، متاسفانه در این قضایا ورود نکرده و به آنها نپرداخته ایم.
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در باره مردم آذربایجان فرموده اند، مردم آذربایجان از لحاظ ایمان، غیرت و دفاع از وطن همیشه ممتاز اند.
وی تصریح کرد: مردم آذربایجان شنونده خوب و تحلیلگر ممتازاند، متاسفانه ما درباره دیدار های رهبری با مردم آذربایجان کوتاهی کرده ایم.
وی اضافه کرد: از حاج آقای آل هاشم و  همچنین از آقای شهردار که تمام هزینه های کتاب را متقبل شده اند تشکر ویژه دارم.
وی در پایان ضمن انتقاد از برخی رسانه های استان گفت: متاسفانه برخی از رسانه ها در استان درگیر مسائل جناهی اند برخلاف اینکه ادعای ولایت مداری دارند، از روزی که این کتاب منتشر شده است هیچ تکانی به خود نداده اند در حالیکه باید اولین حرکت را آنها شروع می کردند، از نصر نیوز بدلیل اینکه اولین رسانه ای است که به این کتاب پرداخته است متشکرم.
لازم به ذکر است، کتاب آذربایجانیها سال گذشته توسط مقام معظم رهبری رونمایی شده است.
انتهای پیام/
 دیدار های 29 بهمن تاریخ عشق و علاقه مردم آذربایجان است/ اگر مردم آذربایجان نبود، ایران نبود محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار