خبر/

افتتاح فاز اول مجتمع آب‌درمانی یئل سویی اهر تا پایان سال

1399/11/28 - 13:48 - کد خبر: 37920 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر از افتتاح اولین و بزرگترین مجتمع آب‌درمانی یئل سویی این شهرستان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نصر، حسن باقرپور در گفت‌وگویی، اظهار کرد: با اتمام و بهره برداری از فاز اول مجتمع آب درمانی شهرستان اهر به مساحت ۹۵۰۰ متر مربع و با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال تا پایان سالجاری، بلافاصله فاز دوم آن نیز با اعتبار اولیه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.
وی افزود: شهرستان اهر از نظر توسعه صنعت گردشگری، دارای ظرفیت‌های فراوانی است که حمایت مسئولان در کنار خودباوری می‌تواند موجبات پیشرفت و توسعه را برای صنعت گردشگری این شهرستان فراهم کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر گفت: متاسفانه در بحث گردشگری هنوز به باورهای مطلوب نرسیده‌ایم و این باعث شده بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌ها در حوزه گردشگری بی‌نتیجه یا به سختی  به مرحله اجرا در بیاید.
وی با اشاره به اتمام فاز اول پروژه آب‌درمانی یئل سویی اهر و افتتاح آن در اواخر اسفند، افزود: امیدواریم این حرکت نقطه جهشی برای ایجاد پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ دیگر در حوزه گردشگری شهرستان باشد و پروسه افتتاح این پروژه در واقع حرکتی است از مرحله سرمایه گذاری به مرحله گردشگری که با پیگیریهای مکرر سرمایه گذار، اصحاب رسانه و همراهی مسئولان این امر محقق شده و در آستانه افتتاح این پروژه هستیم.
وی با قدردانی از سرمایه گذار بخش خصوصی مجتمع آب‌درمانی یئل سویی در پیگیری و تکمیل فاز اول پروژه، خواستار حمایت همه جانبه مسئولان، اصحاب رسانه و قلم در پیشرفت و توسعه بیشتر این طرح بزرگ و همچنین پروژه‌های مشابه در این شهرستان شد.
وی افزود: مجتمع آب‌درمانی یئل سویی از بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شده در دومین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان اهر بود که خردادماه سال ۹۳ احداث آن کلید خورد و خوشحال هستیم که امسال شاهد افتتاح فاز اول آن خواهیم بود.
عزیز فلاحی، سرمایه گذار این پروژه نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تشکر از حمایت‌های مسئولان به ویژه رئیس و همکاران اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهردر اجرای این طرح، گفت: این پروژه با هدف توسعه بخش گردشگری و ایجاد شورو نشاط بین هموطنان ایجاد شده است.
وی با اشاره به احداث این مجتمع در مسیر پرتردد و خوش آب وهوای جاده اهر-مشگین شهر که از جمله مسیرهای گردشگری دو استان "آذربایجان شرقی و اردبیل" است، افزود: با افتتاح فاز اول این پروژه و خدمت رسانی به مسافران و همشهریان، به زودی فاز دوم آن نیز با هدف ایجاد مراکز تفریحی، خدماتی، رستوران، پارک بازی و... به زودی آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این راستا نیازمند همکاری و حمایت‌های مسئولان، متفکران و صاحبان ایده هستیم.
بنا به این گزارش، مجتمع آب‌درمانی یئل سویی در کنار چشمه معدنی یئل سویی اهر واقع شده که از جاذبه‌های مجموعه گردشگری مشرق اهر شامل پارک جنگلی فندقلو، تالاب گوندوغدی، چنارهای کهنسال یوزباشلو و زگلیک و... است.
انتهای پیام/
افتتاح فاز اول مجتمع آب‌درمانی یئل سویی اهر تا پایان سال خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار