روایت "جلال " از شکل گیری انقلاب در تبریز

1399/11/28 - 11:14 - کد خبر: 37898 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: سریال"جلال ۲" از فردا در آنتن شبکه یک سیما قرار می گیرد.

به گزارش نصر، به نقل از روابط عمومی شبکه سهند، مرتضی صفری افزود: فصل دوم این سریال تاریخی که به سفارش معاونت امور استان‌های رسانه ملی، در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شده است از ۲۸ بهمن ماه در کنداکتور پخش شبکه اول سیما و شبکه شما قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این سریال ۲۶ قسمتی سومین مجموعه فاخر مرکز آذربایحان شرقی است که در ۲ سال گذشته از شبکه‌های ملی پخش می‌شود و تصویربرداری صحنه‌های دفاع مقدس و بازنمایی آزادسازی سوسنگرد از نکات برجسته آن است.
وی با بیان اینکه این مجموعه در تراز یک مجموعه نمایشی ملی تولید شده است افزود: این سریال یک رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای است و داستان انقلاب اسلامی استان را پس از ۲۹ بهمن ۵۶ تا پیروزی انقلاب و پس از آن تا سال‌های ۶۱ و ۶۲ روایت می‌کند و نقطه بارز آن روایت حضور شخصیت‌های برجسته انقلاب و دفاع مقدس از جمله شهدای محراب شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی و سردار شهید علی تجلایی است.
مدیرکل صدا و سیمای استان، سریال را جزو سنگین‌ترین پروژه‌های سریال سازی معاونت اموراستان‌ها دانست و اضافه کرد: این مجموعه با ۱۸۴ لوکیشن، ۶۴۸ سکانس و بیش از ۲۵۰ بازیگر دیالوگ دار و صد‌ها هنرور در ضبط یک سریال با این حجم در کمتر از یکسال رکورد جدیدی از خود به نمایش گذاشت.
وی یادآور شد: فصل دوم این سریال در سه استان آذربایجان شرقی، خوزستان و کمیته مشترک ضد خرابکاری موزه عبرت تهران تصویربرداری شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه رخداد‌های اجتماعی و روز‌های انقلاب اسلامی در سال‌های منتهی به بهمن ۵۶ در آذربایجان شرقی از قصه‌های اصلی این سریال است خاطر نشان شد: رویکرد این اثر منطبق بر انتظارات مقام معظم رهبری است و سعی کردیم بخشی از گذشته پرافتخار ملت بزرگ ایران و ظلم وجور دوران ستمشاهی را به تصویر بکشیم.
صفری بومی گرایی در تولیدات آثار نمایشی مراکز استان‌ها و میدان دادن به هنرمندان بومی و محلی در کنار روایت واقعیت‌های تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در استان و تجلیل از حماسه سازان این عرصه‌ها را از ویژگی‌های خوب و ممتاز سریال جلال ۲ برشمرد و خاطر نشان کرد: برای این مجموعه ۵ فصل طراحی شده است، چرا که ظرفیت بزرگی در تبریز وجود دارد و می‌توان بخشی از تاریخ تبریز و آذربایجان را در این قالب به تصویر کشید.
مدیرکل صدا و سیمای استان اضافه کرد:  این اثر نگاه دقیقی به موضوع دفاع مقدس دارد و تلاش شده برای جلال روایت دقیق صورت گرفته و پژوهش قوی پشتوانه فیلمنامه وجود داشته باشد.
گفتنی است فصل دوم سریال «جلال» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از ۲۸ بهمن ماه ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
انتهای پیام/
روایت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار