خبر/

پیش همایش «شیخ شهید محمد خیابانی، معلم تحول‌آفرین» برگزار می‌شود

1399/11/28 - 11:22 - کد خبر: 37882 نسخه چاپی

نصر: دبیر همایش بین‌المللی شهید شیخ محمد خیابانی اعلام کرد: پیش همایش معلمان و دانش آموزان با عنوان «شیخ شهید محمد خیابانی، معلم تحول‌آفرین و هویت‌ساز» در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام الیاس ابراهیمی اعلام کرد: این پیش همایش به عنوان آخرین پیش همایش و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و با حضور تعداد محدودی از معلمان و دانش آموزان و با رعایت پروتکل های بهداشتی روز پنچ شنبه ۳۰ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل باشگاه فرهنگیان آذربایجان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: تاکنون پنج پیش همایش برای برگزاری همایش بین المللی شیخ محمد خیابانی با مشارکت و استقبال، اصحاب فرهنگ و رسانه، دانشگاهیان، نهادهای علمی، فرهنگی و اجتماعی تبریز و آذربایجان شرقی برگزار شده است.  
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: کارگاه کتابت خوشنویسی، کارگاه نگارش رمان تاریخی، تور عکاسی و فراخوان شعر از دیگر برنامه های اجرا شده زیرپوشش همایش بین المللی یاد شده است.  
وی همچنین با اشاره به نحوه شرکت در پیش همایش معلمان و دانش آموزان با عنوان " شیخ شهید محمد خیابانی معلم تحول آفرین و هویت ساز "، افزود: علاقه مندان می‌توانند برای حضور وبیناری از طریق  شبکه شاد به نشانی azarbijansharghistudents@ و سایت ستاد بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی به آدرس https://shahidkhiyabani/live  اقدام کنند.  
حجت الاسلام ابراهیمی هدف از برگزاری  پیش همایش معلمان و دانش آموزان را تبیین شخصیت  شیخ شهید محمد خیابانی  به عنوان معلم تحول آفرین و هویت ساز در میان قشر فرهیخته معلمان و دانش آموزان اعلام کرد و گفت : شیخ شهید محمد خیابانی به عنوان یک معلم روحانی نقش بی بدیلی در ایجاد تحولات آموزشی عصر خود داشت.
وی یادآور شد: همایش بین المللی شیخ شهید محمد خیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی آن معلم مجاهد در چهار محور شرح احوال و زندگی شیخ محمد خیابانی، بعد سیاسی و مبارزاتی، مبانی فکری و شعائر دینی در قیام شیخ، بعد فرهنگی و اجتماعی شخصیت وی، اواخر سال‌جاری و به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت آن مبارز استکبار ستیز در شهرهای تبریز، شبستر و تهران  برگزار می شود.  
شیخ محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که یکصد سال پیش در ۲۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی، در راه مبارزه با استعمار توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.
انتهای پیام/
پیش همایش «شیخ شهید محمد خیابانی، معلم تحول‌آفرین» برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار