علی پولاد در نشست با خبرنگاران مطرح کرد؛

تبریز میزبان وبینار بین المللی نظامی شناسی/ لزوم توجه ویژه به مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان/ خود را بدهکار تبریز می دانم

1399/11/28 - 00:51 - کد خبر: 37877 نسخه چاپی

نصر: موسس بنیاد فرهنگی-هنری حکیم نظامی گنجوی از برگزاری ویبنار بین المللی گرامیداشت نظامی در اسفند ماه آینده خبر داد.

به گزارش نصر، علی پولاد (وهاب زاده) صبح امروز در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی که در خانه تاریخی ثقه الاسلام (محل استقرار بنیاد فرهنگی-هنری حکیم نظامی گنجوی) برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: به حکیم نظامی در کشور ما توجه کمی شده، در حالی که حکیم نظامی گنجوی هم رده حافظ، سعدی و دیگر شاعران نامدار تاریخ ماست.
 
وی افزود: متاسفانه درباره حکیم نظامی گنجوی کار پژوهشی مستقلی انجام نشده و هدف از تاسیس این مرکز، منسجم کردن مطالعات، فعالیت ها و رویدادها درباره شناساندن وجوه مختلف حکیم نظامی است.
 
پولاد افزود: در همین رابطه وبینار بین المللی نظامی شناسی با شرکت متخصصان ادبی در دانشگاه های معتبر جهان در اسفند سال جاری برگزار می شود.
 
وی درباره فعالیت های دیگر فرهنگی خود نیز گفت: کتابی با موضوعیت حقوق انسان بر اساس آیات قرآن کریم در استانبول به تازگی نشر دادیم که نشان می دهد دین مبین اسلام 1400 سال پیش بر حقوق بشر اشرافیت داشته و اصول آن را تبیین کرده است، در حالی که اعلامیه حقوق بشر ملل متحد 72 سال پیش منتشر شده است.
 

علی پولاد ادامه داد: این کتاب مجموعه کاملی از موضوع رفتارها و اصول انسان ساز است که به زبان انگلیسی ترجمه شده است و به زودی به روئسای جمهور 200 کشور جهان نیز ارسال می شود که امیدوارم بتواند نقش مثبتی در اشاعه صلح در جهان بحران زنده کنونی ایفا کند.
 
وی در ادامه از طراحی و اجرای فرش نفیسی به ابعاد 63 متر مربع درباره شان والای پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز خبر داد و افزود: با همکاری عزیزان دانشگاه هنر اسلامی تبریز فرش نفیسی با موضوع تصویرسازی شئون والا و انسان ساز حضرت محمد (ص) طراحی و اجرا می کنیم که ابعاد آن به نیت عمر با برکت پیامبر اعظم (ص) 63 متر مربع در نظر گرفته شده است و انشاالله پس از اتمام کار به یکی از موزه های شهر تاریخی تبریز اهدا خواهد شد.
 
این فعال فرهنگی در ادامه از افزایش تعداد جایزه "علی پولاد" خبر داد و اظهار داشت: در این دوره از این برنامه به 200 نفر از دانشجویان و 50 نفر از دانش آموزان عزیزمان در رشته های مختلف جایزه تقدیم خواهد شد که نحوه گزینش منتخبان را دانشگاه تبریز تعیین می کند.
 
علی پولاد در ادامه بر لزوم توجه به مهارت آموزی دانش اموزان و دانشجویان تاکید کرد و افزود: باید درکارخانه های مدرک سازی را بست، جوانان را بیچاره نکنیم؛ استعدادهای زیادی در دانشگاه ها از بین رفتند، باید به مهارت آموزی در بین دانشجویان و دانش آموزان توجه ویژه ای کرد تا هر کس در استعداد خود رشد و نمو کند.
 
وی افزود: همه ما باید دین خودمان را به جامعه و کشورمان ادا کنیم و این با کشف استعدادهای ویژه هر نوجوان و جوان ایرانی میسر است. متاسفانه امروز همه می خواهند پزشک شوند، در حالی که پزشک شدن سخت ترین کار جهان است، در حالی که یک پزشک سوگند یاد می کند همه استعداد و عمر خود را برای خدمت به بشریت به کار گیرد، اگر به سوگند خود پایبند نباشد و به فکر کار اقتصادی و پول درآوردن از درد مردم بیافتد، دچار یک سقوط اخلاقی عمیق می شود.
 

 پولاد ادامه داد: موضوع این است که باید امروز در همه رشته ها، صنف ها و هنرها امثال پرفسور سمیعی و رحمان زاده ها داشته باشیم، آیا داریم یا بخش عظیمی از استعدادهای جوانان این کشور را در کارخانه مدرک سازی دانشگاه ها سوزانده ایم؟
 
این سرمایه گذار تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضوعات سرمایه گذاری در تبریز، گفت: لذتی که در بازگرداندن سرمایه به مردم و جامعه و کمک به دیگران است، در هیچ چیز دیگری نیست. در حالی که افراد زیادی هستند پول های خیلی زیادی دارند، اما ثروتمند نیستند، چرا که این اصل را نیاموخته اند.
 
علی پولاد افزود: اگر ما به وظیفه اجتماعی خودمان عمل کنیم، به زودی روزی خواهد رسید که هیچ فقیری بین ما در جامعه پیدا نشود، در واقع ما در جهان به تنهایی نمی توانیم خوشبخت شویم، بلکه همه ما باید با هم رشد کنیم.
 
وی تاکید کرد: هر زمان صحبت از تبریز شود، می گویم من به تبریز بدهکارم و باز هم باید کار انجام دهم و باز هم باید سرمایه گذاری کنم. من از تبریز ریالی سود نخواهم برد و هر چه از سود سرمایه گذاری ها حاصل شود، در همین تبریز دوباره هزینه خواهد شد.
 
وی ادامه داد: یک مرکز اقامتی خاص با 41 اتاق و با الگوگیری از روستاهای نمونه گردشگری آذربایجان در عینالی تبریز اجرا می شود که در نوع خود یک پروژه بی نظیر و خاص است و کار اجرای آن ادامه دارد.
 
پولاد در مورد پیشنهاد احداث تئاتر شهر تبریز هم گفت: دیروز در صحن شورای شهر تبریز بودم که این پیشنهاد ارائه شد و بنده هم استقبال کردم و معتقدم ساخت سالن اپرا و تئاتر شهر برای تبریز واجب تر از آب است و من برای همکاری در این موضوع آماده هستم.
 
انتهای پیام/
 
تبریز میزبان وبینار بین المللی نظامی شناسی/ لزوم توجه ویژه به مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان/ خود را بدهکار تبریز می دانم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار