متناسب‌سازی ۱۰۰ درصدی حقوق بازنشستگان در انتظار تصمیم مجلس است

1399/11/27 - 16:33 - کد خبر: 37854 نسخه چاپی

نصر: دولت طی لایحه‌ای در آذرماه سال جاری به مجلس خواستار هزینه‌کرد ۱۰۰ درصدی سهام واگذار شده به سازمان تأمین اجتماعی، به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شده بود، اما با گذشت دو ماه، هنوز این لایحه در دستور کار مجلس قرار نگرفته است.

به گزارش نصر، این سازمان در پی انتشار گزارشی در رسانه‌ها با عنوان «بازنشستگان مطرح کردند: آقای نوبخت ۳۲ هزار میلیارد تومان مگر بابت رد دیون دولت نبود؟ »با ارائه گزارشی اعلام کرد: در اجرای بند (و) و تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است.
با توجه به متن مندرج در بند(و) تبصره( ۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور،   سازمان تامین اجتماعی مکلف شده است ۳۰ درصد از منابع مذکور را در جهت متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ۱۳۹۹ هزینه کند که این مهم انجام شده و ۱۱ هزار میلیارد تومان بابت متناسب سازی بازنشستگان از مردادماه سال جاری منظور شده است.
با وجود این و به منظور دریافت مجوز قانونی امکان هزینه کرد بیش از ۳۰ درصد از منابع مذکور بابت متناسب‌سازی، لایحه  دو فوریتی اصلاح بند (و) و تبصره( ۲) قانون بودجه سال جاری در دولت تصویب و در ۲۵ آذرماه امسال به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
به گزارش ایرنا، طبق بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی مکلف شده، نسبت به متناسب‌سازی (همسان‌سازی) حقوق بازنشستگان ومستمری‌بگیران اقدام کند و مطابق با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، افزایش حقوق براساس نرخ تورم در هر سال باید افزایش یابد.
افزایش حقوق براساس نرخ تورم سالیانه (مستند به قوانین مصوب) و اجرای طرح همسان‌سازی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی (مانند آنچه که برای بازنشستگان لشکری و کشوری اجرا شد) از مهمترین مطالبات بازنشستگان به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
متناسب‌سازی ۱۰۰ درصدی حقوق بازنشستگان در انتظار تصمیم مجلس است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار