نشست بررسی شخصیت آیت الله مصباح یزدی در تبریز

1399/11/27 - 14:36 - کد خبر: 37848 نسخه چاپی

نصر: نشست تخصصی بررسی ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و مبارزاتی مرحوم آیت الله علامه مصباح یزدی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، در این همایش که صبح امروز با حضور جمعی از روحانیون حوزه‌های علمیه استان در مسجد جامع تبریز ترتیب یافت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: اینکه اهل بیت علیهم السلام مداد علما را با دماء شهدا یک جا مطرح کردند اتفاقی نیست و نکته‌ای که وجود دارد این است که دماء شهدا و مداد علما برای یک ملت هویت ساز است و این دو ارزش گران سنگ در کنار هم قرار می‌گیرند.
حجت الاسلام شعبانی افزود: هویت در کشور و شهر ما همین مداد علما و دماء شهدا هستند و فرهنگ ما قائم به این‌ها است، فرهنگ ما اگر بخواهد سر و سامان بگیرد از حوزه‌ها و دانشگاه‌های ما سر و سامان می‌گیرد چرا که این ملت در شرایط جنگ و تحریم بعد از انقلاب هم دانشجو و هم طلبه تربیت کرده و پیشرفت خوبی داشته است لذا نیازی به نقشه کشی هویتی دیگران ندارد.
وی ادامه داد: دلاور مردان این مرز و بوم توانستند با همان موشکی که به دست فرزندان همین کشور ساخته شده است پهپاد دشمن را ساقط کنند پس می‌توان گفت هویتمان را خودمان می‌سازیم و نیازی به دیگران نداریم.
معاون تهذیب حوزه علمیه قم هم در این نشست در تبیین بعد اجتماعی آیت الله مرحوم آیت الله مصباح یزدی گفت: علامه مصباح هم متفکر و هم فیلسوف ژرف اندیشی بود و به همین دلیل اندیشه‌های خود را بر اساس فلسفه اسلامی بنیان می‌گذارد، دغدغه دین داشت و برای تبیین اندیشه‌های دینی در برابر مخالفان استقامت می‌ورزید.
حجت الاسلام محمدی افزود: این عالم مجاهد پس از شناخت آسیب‌های فرهنگی جامعه اقدام به پاسخ دهی به شبهات می‌کرد و انسان شجاعی بود که در مقابل مارکسیست‌ها و لیبرال‌ها قد علم کرد و ایستاد.
آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در ۱۱ بهمن ماه سال ۱۳۱۳ شمسی در خانواده‌ای مذهبی در شهر یزد به جهان چشم گشود.
این عالم مجاهد و دانشمند، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه آموزش پژوهشی امام (ره) بود که پس از عمری تلاش خالصانه درعرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و خدمت به حوزه‌های مقدس علمیه و تربیت و پروش شاگردان و طلبه‌های متعهد و متدین شامگاه جمعه ۱۲ دی ماه به دیدار حق شتافت.
انتهای پیام/
نشست بررسی شخصیت آیت الله مصباح یزدی در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار