فرماندار شهرستان تبریز مطرح کرد؛

احتمال وجود کرونای انگلیسی در تبریز! / مردم لیله الرغایب به وادی رحمت نروند

1399/11/27 - 13:49 - کد خبر: 37838 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت و درمان گفت: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی احتمال شیوع آن در تبریز نیز وجود دارد.

به گزارش نصر؛ "بهروز مهدوی" صبح امروز در جلسه ای با حضور دبیران تشکل های مردم نهاد و اصحاب رسانه در رابطه با افزایش آمار مبتلایان به کویید 19 در شهرستان تبریز و روز لیله الرغائب، گفت: وضعیت کرونا اکنون از حالت عادی خارج و به حالت زرد در آمده است، بستری های کرونایی با شیب ملایم رو به افزایش است.
وی  در ابتدای جلسه ضمن  گرامیداشت سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز، ادامه داد: سازمان های مردم نهاد جز سرمایه های ارزشمندی است که حضورشان دایمی و همیشگی بوده است و دلیل آن این است که بدنه این سازمان ها مردمی است.
مهدوی افزود: موضوع مهمی که اکنون در دنیا وجود دارد و همه را گرفتار کرده است وجود ویروس کرونا است که خسارت های زیادی را در کشور ما وارد کرده است و متاسفانه ادامه دارد.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پنجشنبه این هفته بنا به عرف هر ساله شب لیله الرغائب و طبق روال هر سال حضور مردم در آرامستان ها نسبت به روز های گذشته پرشور تر است، لازم است تا آگاهی های کامل به شهروندان صورت بگیرد تا در این شرایط خاص با رعایت پروتکل ها از آسیب ها و خطرات دیگر جلوگیری شود.
فرماندار شهرستان تبریز گفت: ویروس کرونای انگلیسی نوع دیگری از کرونا است که در سراسر کشور ما نیز پخش شده است و بنا به گفته پزشکان شیوع ویروس انگلیسی 33 برابر ویروس قبلی است که نیازمند توجه ویژه و خاصی است.
وی ضمن تقدیر از تلاش های سازمان های مردم نهاد و خیریه شهرستان تبریز تاکید کرد: لازم است در این ایام فرهنگ سازی و آگاه سازی های لازم در این باره صورت بگیرد تا بتوانیم از هرگونه مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.
وی در ادامه افزود: نیاز است سازمان های مردم نهاد با دادن نسخه ای جهت فرهنگ سازی در روز پنجشنبه این هفته از هرگونه تجمعات در وادی رحمت جلوگیری و نذورات خود را به خیریه ها منتقل نمایند.
مهدوی در رابطه با جایگاه و اهمیت سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی این جلسه را بصورت محدود برگزار کرده ایم، سازمان های مردم نهاد از اهمیت خاصی برخوردار اند و مردم در کنار این سازمان ها که از خود مردم و به دور از هر نوع جناح تشکیل شده است جایگاه ویژه ای دارد، یکی از فلسفه های تشکل های مردم نهاد افزایش سطح مشارکت مردم در عرصه های اجتماعی است و به همین علت نباید اجازه دهیم وضعیت آبی به وضعیت قرمز تبدیل شود.
وی اضافه کرد: نهادی که در تبریز بالای 50 سال فعالیت دارد کاملا مردمی است و در آنجا هیچ انتفاعی وجود ندارد، اعضای این نهاد های خیریه کسانی هستند که از جیب خودشان خرج می کنند، همه این ها افتخار تبریز اند.
وی در واکنش به اظهار نظر مرکز ساماندهی متکدیان شهرستان قزوین گفت: اخیرا در فضای مجازی کسی اظهار کرده بود که خانم‌های متکدی چادری در شهر قزوین با لهجه‌ی آذری اهل تبریز هستند! که بدون هیچ سند و دلیلی این اظهار نظر صورت گرفته بود در حالی که خود قزوینی ها هم بزبان آذری صحبت می کنند، صرف آذری صحبت کردن مگر نشان تبریزی بودن است؟ امروز به برکت مستمندان تبریز و خیریه ها، تبریز در ایران بعنوان شهر بدون گدا عملا جا افتاده است، برخی افراد می خواهند با بی انصافی و بی اطلاعی با برخی از اظهارت خود نقش و جایگاه ما را به خیال خودشان کمرنگ کنند.
وی با اشاره به آمار کرونایی ها در واحد های تولیدی گفت: در واحد های تولیدی کمترین آمار فوتی و مبتلا به کرونا را داریم، متاسفانه برخی از شهروندان رعایت نمی کنند و وقتی مراسمات تعطیل شده است اقدام به برگزاری جلسات خانگی می کنند.
وی تصریح کرد: ستاد ملی تصمیم گیرنده مدیریت متمرکز کرونا است و احتمالا در افکار عمومی برخی گلایه داشته باشند که چرا فرماندار دستور تعطیلی صادر نمی کند، این اختیارات را ستاد ملی به استان ها نداده است و فقط ما می توانیم شدت و ضعف را کنترل نماییم.
فرماندار شهرستان تبریز گفت: پیشنهاد داده ایم که آرامستان را روز های پنجشنبه و جمعه این هفته تعطیل و در صورت افزایش آمار مبتلا تا زمان کنترل و تبدیل وضعیت به حالت تعطیل درآوریم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تردد های شبانه همچنان پابرجاست و جریمه ها کماکان صادر می شود اگر چه خیلی ها به این مسئله بی توجه اند.
انتهای پیام/
احتمال وجود کرونای انگلیسی در تبریز! / مردم لیله الرغایب به وادی رحمت نروند محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار