محسن رضایی:

مردم سالاری منحصر به انتخابات نیست/تدوین سیاست‌های کلی مردمی باشد

1399/11/27 - 13:28 - کد خبر: 37835 نسخه چاپی

نصر: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اهداف طرح جمع سپاری سیاست‌های برنامه هفتم توسعه این است که همه مردم را در تدوین سیاست‌های کلان مشارکت دهیم.

به گزارش نصر، محسن رضایی در اختتامیه طرح جمع سپاری سیاست‌های برنامه هفتم توسعه که صبح امروز (دوشنبه) در ساختمان سابق مجلس برگزار شد، گفت: با توجه به حاکمیت مردم‌ساری دینی در کشورمان دو رکن دین و مردم در همه شئون جامعه باید دیده شود.
وی تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی، منحصر به انتخابات نیست؛ اما متأسفانه روز به روز در کشورمان فقط این موضوع را در انتخابات منحصر کردیم.
رضایی افزود: این در حالی است که مردم در همه عرصه‌های خطیر مانند مبارزات انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه داشتند؛ اما از دهه دوم انقلاب به بعد، مدام از مردم‌سالاری دینی فاصله گرفتیم و آن را در انتخابات خلاصه کردیم.
وی تصریح کرد: در عرصه انتخابات هم وقتی کارگزاران انتخاب شدند از مردم فاصله گرفتند و سفره شأن را جدا کردند و حتی در موضوع مهمی مانند تصمیم بنزینی، یک شبه تصمیم می‌گیرند و اعلام می‌کنند که این خطرناک است و باید از این ریل برگردیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد تصمیم‌گیری پشت اتاق‌های دربسته، اظهاراتش را با طرح این پرسش ادامه داد که اگر امام (ره) در مبارزات انقلاب راه نمی‌افتاد و به مردم نمی‌گفت بیایید و می‌نشست و می‌گفت بروید تا من بیایم، چه می‌شد؟
رضایی، حضور میدانی سردار سلیمانی‌ها در خط مقدم جبهه در دفاع مقدس را عامل مؤثر انگیزشی برای صیانت رزمندگان از تمامیت ارضی کشورمان و نمونه دیگری از شیوه حکمرانی اصیل و انقلابی برشمرد.
وی همچنین با اشاره به اهداف طرح جمع سپاری سیاست‌های برنامه هفتم توسعه و جلب مشارکت نخبگان، آزمودن جوانان در عرصه‌های مدیریت کلان و اثبات کارآمدی آنان مانند جوانان نسل اول انقلاب را یکی از این اهداف دانست.
رضایی افزود: هدف دوم این بود که در خود مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مردم‌سالاری دینی را رعایت و الگو ارائه می‌کردیم و بهترین کار این بود که همه مردم را در تدوین سیاست‌های کلان مشارکت می‌دادیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف سوم از اجرای این طرح جمع سپاری و مشارکت نخبگان این است که برنامه هفتم توسعه باید محور تحولات آینده باشد و نخستین تحول لازم این است که تغییرات از نحوه سیاست گذاری‌های کلان آغاز شود.
رضایی تاکید کرد: سیاست گذاری‌های کلان دیگر نمی‌تواند به روش‌های گذشته باشد و چون برنامه هفتم، مبنای تحولات آینده کشور در عرصه حکمرانی است روش سیاست گذاری در این موضوع هم باید متحول شود.
انتهای پیام/
 مردم سالاری منحصر به انتخابات نیست/تدوین سیاست‌های کلی مردمی باشد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار