تقدیر از فعالیت های اقتصادی و فرهنگی استاد «علی پولاد»

1399/11/27 - 09:58 - کد خبر: 37815 نسخه چاپی

نصر: طی مراسمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز از فعالیت های سرمایه گذاری و تالیف کتاب های متعدد استاد «علی پولاد» قدردانی شد.

به گزارش نصر، رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: علی پولاد به عنوان سرمایه گذار تبریزی آثار ادبی خوبی در خصوص تبریز تالیف کرده‌اند که آبروی تبریز بوده و همچنین در حمایت از نخبگان اقدامات بسیاری دارند.
شهرام دبیری اضافه کرد: از استاد پولاد تقدیر‌می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به همت کمیته نامگذاری نام‌استاد در شهر ماندگار شود.
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: استاد علی ‌پولاد در زمینه های فرهنگی و تاریخی فعالیت های بسیار ارزنده‌ای داشته‌اند و در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز با احداث مجموعه لاله پارک توانمندی های گردگشری تبریز را ارتقا بخشیده اند و در حوزه مرمت خانه گنجوی نیز بسیار فعال بوده‌اند.
علی پولاد نیز در ادامه گفت:  هرمقدار به تبریز خدمت کنیم کافی نیست همواره گفته ام به تبریز بدهکارم و تا زمانی که بتوانم به این شهر خدمت خواهم کرد.
وی افزود: ۵ سال است که به یک موضوع توجه می‌کنم و آن حقوق انسان و حقوق بشر است.
علی پولاد تصریح کرد:  سال ۱۹۷۸ یعنی ۷۲ سال قبل سازمان ملل حقوق بشر را در ۴ ماده تصویب کرده‌اند که از ۵ سال قبل شروع کرده‌ام ‌حقوق بشر را از قرآن کریم استخراج کنم.
وی تاکید کرد: چهار سال اول در ایران یک سی دی و در ترکیه ۲ کتاب در خصوص حقوق بشر در قرآن چاپ شده که به تمامی رئیس جمهور های دنیا ارسال خواهد شد چرا که مشابه آن در دنیا وجود ندارد.
این فعال اقتصادی و فرهنگی اضافه کرد: در زمان ناصرالدین شاه هیاتی به فرانسه اعزام‌ می‌شود که پس از بازگشت می‌گویند همه آنها دزد هستند جاهای خوب قرآن را دزدیده اند و جاهای بد برای ما مانده است.
علی پولاد با اشاره به اینکه در پژوهشی بررسی کرده اند کدام ‌کشورها قوانین اسلامی را رعایت می‌کنند که در راس آن کشورهای غیر مسلمان بوده است و در رتبه های ۴۰ به بعد یک کشور مسلمان وجود داشته است گفت: در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور ترکیه گفته ام از ۵۷ موضوع حقوق بشر در اسلام اگر تنها ۲۷ مورد را اجرا کنیم نیازی به سیستم قضایی نخواهیم داشت و پلیس نیز بسیار کم فعال خواهد شد .
محرم محمدزاده نیز در این خصوص گفت: زمانیکه در برنامه تلوزیونی کار می‌کردیم به خانه استاد علی‌پولاد رفتیم ایشان گفتند شماکه روستا‌های آذربایجان را می‌شناسانید این‌کار شایسته‌ای است ماهم در حد توان کمک می‌کنیم.
وی افزود: من به عنوان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر از سایر سرمایه گذاران نیز می خواهم همچون استاد علی پولاد  در تبریز سرمایه گذاری کنند.
شکور اکبرنژاد گفت: امروز یک مدیر که به مسائل شهر آشنا است در راس اداره کل فرهنگ‌ و ارشاد است که از استاد علی پولاد می‌خواهیم با همکاری سه جانبه شهرداری، فرهنگ و ارشاد و استاد پولاد نهاد های فرهنگی در تبریز راه اندازی شود.
فرج محمد قلی‌زاده نیز ادامه داد: از جانب تمام افرادی که ما را انتخاب کرده‌اند از اقدامات استاد علی پولاد تشکر و قدردانی می‌کنم وجود  ایشان برای شهر بسیار ارزشمند است که عمده آنها نیز در زمینه فرهنگی است .
وی اظهار داشت: به خصوص اقداماتی که در زمینه توانمند سازی خانه نظامی گنجوی داشتند بسیار قدردانی می‌کنیم که افق های بسیار خوبی برای این خانه تدوین کرده‌اند.
خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: شخصیت هایی همانند استاد علی پولاد به عنوان سرمایه اجتماعی شهر می‌توانند در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهر بسیار فعال باشند.
غلامحسین مسعودی ریحان گفت: پیشنهاد می‌دهم تندیس استادعلی مولاد در جلوی لاله پارک ایجاد شود و همچنین پیشنهاد می‌کنیم در دانشگاه تبریز کرسی برای استاد علی پولاد در نظر گرفته شود.
سونیا اندیش همچنین در ادامه گفت: سال‌هاست در اتاق بازرگانی تبریز نام نیک استاد پولاد در زبان ها بوده و همواره گفته شده که استاد پولاد وطن خود را فراموش نکرده است.
وی اظهارداشت: وجود استاد پولاد به عنوان سرمایه گذاری که در عرصه های فرهنگی و تالیف کتاب هایی در ارتباط با شهر تبریز نیز فعالیت کرده‌اند بسیار ارزشمند است.
علی پولاد در ادامه سخنان اعضا شورای اسلامی شهر تبریز گفت: آرزوی بزرگ من  این است که یک محل اوپرا در شهر باشد اگر اوپرا در شهر وجود ندارد نمی‌توان گفت ما هنردوست هستیم.
وی افزود: من سال هاست به تربیت انسان توجه می‌کنم اما اگر همه همکاری کنند من نیز برای ساخت تئاتر شهر کمک خواهم کرد اگر محلی مناسب و اثری بزرگ‌راه اندازی شود من نیز حاضرم بسیار کمک کنم تا اثری زیبا و ماندگار خلق شود. تکرار می‌کنم همکاری و همیاری باید باشد نه سو استفاده .
این فعال اقتصادی و فرهنگی اضافه کرد: یک مهمان خانه ۴۱ اتاقه با بافت ساختمان های روستا های آذربایجان در عینالی راه اندازی خواهد شد و کافی شاپی نیز در کنار آن ایجاد می شود و اگر اقداماتی که در لاله پارک به وجود آمد در عینالی به وجود نیاید.
وی گفت: سری پنجم کتاب شناسنامه تبریز به زودی منتشر خواهد شد که بیش از ۷۰۰ صفحه است و این کتاب حتی از نظر تعداد صفحه  بیشتر از کتاب ایران است.
علی پولاد تصریح کرد:۲۰۰ نفر از نخبگان دانشگاه های تبریز ارومیه  جایزه علمی دریافت خواهند کرد، امروز باید به سمت تربیت انسان حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: به آموزش و پرورش گفته ایم ‌دانش آموزانی که در زمینه فیزیک و ریاضی نمرات خوبی دارند به ما معرفی کنند تا هزینه آموزش آنها را پرداخت کنیم‌.
وی با بیان اینکه زمانی سنگاپور محل دزدان دریایی بود اما برای معلمان با شرایط خاص حقوقی بیش از حقوق پزشکان در نظر گرفتند که در آن زمان هیچ‌یک از معلمان حائز آن شرایط خاص نبودند اما با تلاش خود توانستند امروز سنگاپور را به شکل امروزی برسانند.
این فعال اقتصادی و فرهنگی اضافه کرد: اگر فکر هارا حمایت کنیم می‌توانیم  پیشرفت کنیم.
وی با اشاره به اینکه کرونا کمک بسیاری به بشریت کرد چرا که به ما تعقل را یاد داد گفت: یک زن و مرد ترکیه‌ای که شیمی دان بودند به آلمان رفتند و با شرکت فایزر همکاری کردند و امروز تبدیل به میلیاردر شده اند.
انتهای پیام/
تقدیر از فعالیت های اقتصادی و فرهنگی استاد «علی پولاد» نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار