خبر/

رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در پوشش دوره‌های سوادآموزی

1399/11/26 - 13:50 - کد خبر: 37771 نسخه چاپی

نصر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های سوادآموزی، گفت: در پوشش دوره‌های سوادآموزی، استان در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش نصر، اسفندیار صادقی روز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی و  سیاستگذاری سوادآموزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حال حاضر استان ما در رتبه دوم تحت پوشش دوره های سوادآموزی است و این  امر نشان دهنده تلاش شبانه روزی همکاران سوادآموزی استان ، نواحی و مناطق و به خصوص آموزش دهندگان می باشد.
وی با بیان اینکه حسن اجرای فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: نظارت مستمر حضوری و غیرحضوری بر کلاس های سوادآموزی، جزو اولویت های سوادآموزی استان می باشد و برای بازدید های گسترده برنامه ریزی شده است.
صادقی یادآوری کرد: در کنار بازدید مستمر از کلاس های سوادآموزی، به شکل غیر حضوری به خصوص تماس تلفنی روند برگزاری کلاس های سوادآموزی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده برای سال آینده، با مشارکت دفتر امور روستایی و شورا های استانداری ، نسبت به شناسایی و جذب بی سوادان روستا ها اقدام گسترده ای انجام می شود و این امر در رشد درصد با سوادی روستاها بسیار موثر خواهد بود.
صادقی اشاره به اهمیت مشارکت دستگاه ها و ارگان ها در پیشبرد اهداف سوادآموزی گفت: در هفته های گذشته با ادارات کل امور زندان ها و اقدامات تامینی، تعاون کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی تفاهم نامه های همکاری تدوین شده است و در روز های آتی با اداره آموزش و پرورش استثنائی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تفاهم نامه همکاری امضا می شود.
بنا به این گزارش، طبق آمار سرشماری ۱۳۹۵، حدود ۱۴۲ هزار نفر بی‌سواد در آذربایجان شرقی وجود داشت، که به گفته معاون سوادآموزی استان از این تعداد ۳۳ هزار نفر جذب شدند اما هنوز ۱۱۰ هزار نفر بی‌سواد هستند.
سهمیه جذب سوادآموز استان در سال جاری ۲۰ هزار نفر است که از این تعداد ۹ هزار نفر در مقطع سوادآموز، ۶ هزار نفر دوره انتقال و پنج هزار نفر نیز در دوره تحکیم جذب می شوند.
انتهای پیام/
رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در پوشش دوره‌های سوادآموزی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار