رئیس دانشگاه تبریز؛

جامعه باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دانشگاه پناه ببرد

1398/07/16 - 14:41 - کد خبر: 3775 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه جامعه باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دانشگاه پناه ببرد، گفت: همانطوری که تحریم‎ها به فرصتی برای صنعت و کشاورزی ما تبدیل شده است، آسیب‌های اجتماعی نیز باید به فرصتی برای ارائه راهکار توسط دانشگاه‌ها تبدیل شود.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، میر رضا مجیدی در اولین کنگره دو سالانه تازه‌های روانشناسی و علوم رفتاری با بیان این مطلب اظهار کرد: جامعه باید راهکارهای دانشگاه را برای شناخت، درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بپذیرد. نباید از ارائه آمارها در زمینه آسیب‎های اجتماعی امتناع کنیم و درمان و راهکارهای لازم در این خصوص را نیز باید دانشگاهیان ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد به نفس و امید به آینده دو مهارتی هستند که نسل جوان ما به آن نیاز دارند، گفت: اعتماد و امید کلید پیشرفت کشور بوده و برای حل مشکلات کشور و ارائه راهکار به سوی دانشگاهیان دست دراز می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از توان اساتید روانشناسی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

مجیدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سابقه علمی دانشگاه تبریز اظهار کرد:  این دانشگاه با تاسیس دو دانشکده ادبیات و دانشکده علوم پزشکی در سال 1318 آغاز به کار کرد و در حال حاضر با دارا بودن 21 دانشکده، بیش از 800 نفر هیات علمی و نزدیک به 10 مرکز پژوهشی به بیش از 25 هزار دانشجو که بیش از 40 درصد آن‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، ارائه خدمات می‌کند.

وی افزود: این دانشگاه جزو پنج دانشگاه اول کشور و 13 دانشگاه برتر منطقه  است.

وی بیان کرد: نزدیک به 180 تفاهم نامه بین دانشگاه‌های خارجی و دانشگاه تبریز منعقد شده است که حدود 60 تفاهم نامه مربوط به دانشگاه‎های کشور ترکیه بوده و به کشورهایی مانند فرانسه، اتریش و استرالیا نیز تفاهم نامه مدرک دکتری دو گانه را امضا کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به نقش دانشجویان دانشگاه تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: این دانشگاه نیز مانند تبریز همیشه اولین بوده و هیچ دانشگاهی به این اندازه در دوران جنگ نقش نداشته است.

وی افزود: این دانشگاه در بمباران دانشکده فنی در 27 دی ماه 22 شهید را از جامعه علمی به جامعه شهدا تقدیم کرد و دانشجویانی مانند شهید پورشریفی جزو اولین دانشجویانی بودند که از دانشگاه تبریز برخواسته و تفکر علمی را وارد جنگ کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تبریز مهد علم، ادب و دانش بوده و 800 سال قبل در دانشگاه ربع رشیدی تبریز به چندین زبان زنده دنیا تدریس می‎شد.

بر اساس این گزارش؛ اولین کنگره دو سالانه تازه‌های روانشناسی و علوم رفتاری در تالار وحدت تبریز آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/

جامعه باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دانشگاه پناه ببرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار