رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت:

واکسن کرونا به زودی از چند منبع دیگر دریافت می شود

1399/11/25 - 20:37 - کد خبر: 37723 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نوبت اول و دوم واکسن دریافت شده و به زودی از چند منبع هم واکسن دریافت خواهیم کرد.

به گزارش نصر، محمد مهدی گویا روز شنبه در حاشیه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمینه واکسیناسیون هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و مانند بسیاری از کشورهای دنیا هر تعداد واکسن که در اختیار قرار بگیرد واکسیناسیون انجام می شود، اظهار داشت: یک شبکه گسترده بهداشتی در کشور با امکانات و نیروی انسانی لازم وجود دارد تا واکسیناسیون به بهترین شکل ممکن انجام شود و بدون فوت وقت این اتفاق خواهد افتاد.
این مسوول ادامه داد: منظور از ویروس کرونای جهش یافته یعنی اینکه ویروس به صورت دایمی در حال تغییر است و وقتی چنین تغییری را مشاهده می کنیم باید با جدیت و سخت گیری اقدامات را انجام دهیم.
وی افزود: در زمینه مقابله با ویروس جهش یافته مردم و مسوولان مسوول هستند و وظایف خود را باید به نحو احسن انجام دهند.
این مسوول با اشاره به درگذشت یک نفر در یکی از روستاهای آبیک قزوین براثر ویروس جهش یافته گفت: برنامه بسیار حساب شده ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل اوضاع به اجرا درآمده و این برنامه ها به مدت ۱۴ روز ادامه پیدا خواهد کرد.
وی یادآورشد: همه اقدامات لازم برای قرنطینه روستا و وضعیت سلامت افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند انجام گرفته و از همه اهالی روستا نیز تست کرونا گرفته می شود.
گویا اظهار داشت: در حال حاضر افرادی که تست آنها مثبت شده در قرنطینه هستند و نظارت های لازم بر آنها نیز صورت می گیرد.
این مسوول در پاسخ به این پرسش که برخی از بازگشایی ها به صورت عجولانه رقم خورده است، گفت: فکر نمی کنم تصمیمات ستاد ملی و ستادهای استانی کرونا بدون حساب و کتاب صورت گرفته باشد و مسوولان در این زمینه پاسخگو هستند.
انتهای پیام/
واکسن کرونا به زودی از چند منبع دیگر دریافت می شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار