بستری‌شدگان کرونایی در آذربایجان‌‎غربی به ۴۴۳ نفر افزایش یافت

1399/11/25 - 12:31 - کد خبر: 37691 نسخه چاپی

نصر: در حالیکه تا ۲۰ روز گذشته تعداد بستری شدگان کرونایی در آذربایجان غربی ۳۳۳ نفر بود، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: طبق آخرین آمار، ۴۴۳ بیمار با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: از این تعداد، ۲۱۱ نفر مشکوک به کرونا و ۲۳۲ نفر نیز مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ هستند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر همچنین با افزایش ۲۹ نفری نسبت به ۲۰ روز گذشته، ۱۳۵ نفر در مراکز درمانی تحت مراقبت های ویژه و با رشد ۱۲ نفری در این مدت، ۳۸ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلای ۲۹۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان بودیم که از این تعداد حدود ۵۰ نفر بستری شده و یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش شده است.
آقازاده اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۵۵۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و ۱۰۸ هزار و ۷۱۳ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.
وی گفت: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می رود.
بنا به این گزارش، تاکنون بیش از ۱۰۸ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر در دنیا و حدود یک میلیون و ۵۰۴ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده اند.
انتهای پیام/
بستری‌شدگان کرونایی در آذربایجان‌‎غربی به ۴۴۳ نفر افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار