فرماندار اسکو:

احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر سهند ضروری است

1399/11/24 - 22:24 - کد خبر: 37667 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی، احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب سهند را مهم ترین اولویت این شهر دانست و افزود؛ تصفیه خانه موجود این شهر ظرفیت تصفیه ۵۰ درصد جمعیت این شهر را ندارد.

به گزارش نصر، سامان رضی منش فرماندار این شهرستان روز جمعه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی به همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی سهند، همچنین گفت: تامین آب شرب پایدار و تخصیص آب آشامیدنی از خط لوله زرینه رود با توجه روند نرخ رشد جمعیت سهند و شروع عملیات اجرایی برنامه طرح اقدام ملی مسکن ضروری است .
وی ادامه داد؛ بدون تامین و اطمینان از منابع آبی پایدار و تامین زیرساخت های عمومی توسعه کمی باید از دستور کار خارج شود.
فرماندار اسکو خاطرنشان: اتمام مساکن مهر و اجرای آزاد راه تبریز_سهند مهم ترین برنامه دولت در بخش عمرانی و اولویت اصلی شهر جدید سهند با جدیدت در این دولت عملیاتی شد.
رضی منش با انتقاد از عدم توجه به مسائل اجتماعی، فرهنگی، ورزشی در شهر سهند در دولت های قبلی افزود: توجه به کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و ارتقای زیرساخت های این بخش نشانه دهنده اهتمام و باور دولت تدبیر و امید به توسعه پایدار سهند است.
وی با اشاره به اینکه به زودی سهند به عنوان اولین شهر سالم جمهوری اسلامی ایران به شبکه شهرهای جهان محلق خواهد شد، اظهار داشت: الحاق به جوامع ایمن جهان و همچنین برنامه شهر سالم سهند، خدمتی ماندگار و سند افتخار این دولت در توجه به مسائل اجتماعی و توسعه سلامت در شهر جدید سهند است .
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به به نرخ بالای رشد جمعیت در شهر سهند بر ضرورت احداث زیرساخت های سلامت شهر سهند تاکید کرد و گفت: مهم ترین مطالبه به حق مردم پس از بهره برداری آزاد راه تبریز_سهند، احداث بیمارستان تامین اجتماعی در این شهر است که نیازمند حمایت های ویژه استاندار جهت تحقق این نیاز مهم است.
وی در ادامه گفت: در دولت تدبیر و امید، برای توسعه ساختمان های روبنایی شهر سهند کارهای بسیاری ارزشمندی انجام شده است، افزود: از سال ۹۲ به طور متوسط در هر سال بیش از ۲ مدرسه در سهند ساخته شده و تعداد ۱۸ باب مدرسه در این دولت به بهره برداری رسیده است در حالی که کل تعداد مدارس ساخته شده سهند از زمان احداث شهر جدید سهند تا سال ۹۲ تعداد ۱۲ مدرسه بود.
(شهر جدید سهند) یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی که در شهرستان اسکو واقع شده‌ است.
جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۵ خورشیدی ۸۲ هزار و ۴۹۴ نفر بود.
 هدف از احداث این شهر، اسکان دادن سرریز جمعیت تبریز بود.
انتهای پیام/
احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر سهند ضروری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار