رییس فدراسیون اتومبیل‌رانی؛

مسئولیت اجتماعی ما از مدال‌آوری مهم‌تر است

1398/07/16 - 13:16 - کد خبر: 3766 نسخه چاپی

نصر: رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی از آغاز اجرای طرح جامع افزایش مهارت‌های رانندگی از سال جاری خبر داد و گفت: دستگاه‌های تاثیرگذار برای اجرای این طرح با ما همسو شدند چرا که این مسئولیت اجتماعی از اهمیت بیشتری نسبت به مدال‌آوری برای ما برخوردار است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمود صیدانلو امروز در گفت‌ و گویی با اشاره به برنامه فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی و اجرای طرح جامع افزایش مهارت‌های رانندگی افزود: در طول یک سال اخیر جلسه‌های مختلفی را با ارگان‌های مختلف در مورد طرح ملی فرهنگ رانندگی برگزار کردیم. این یکی از موضوعات مهم و وظیفه اجتماعی ما بود. آمار حوادث ناگوار در رانندگی افزایش یافته که این موضوع آثار منفی هم در جامعه داشته است. دستگاه‌های زیادی هم تلاش کردند که این آمار را کاهش دهند.

وی اظهار داشت: از سال گذشته در مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور ورزشکاران و مسئولان وزارت ورزش و جوانان از این طرح رونمایی کردیم و یک سال پیگیر این موضوع بودیم. در همین رابطه با معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرایم قوه قضاییه، نیروی انتظامی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و معاونت همگانی وزارت ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کردیم که در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

روز گذشته هم با رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس صورتجلسه‌ای به امضا رساندیم. چند دستگاه اثرگذار کشور در همین راستا با ما همسو شدند  تا بتوانیم این طرح را امسال به اجرا برسانیم. با توجه به رویکردی که داریم این یکی از دغدغه‌های فدراسیون بود که تلاش کردیم آن را اجرایی کنیم که از دید ما اثرات این طرح می‌تواند به مراتب بیشتر از مدال‌آوری باشد. هر چند که مدال و مدال آوری هم برای ما ارزشمند است.

رییس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری همچنین در مورد مسابقات امسال گفت: بیشتر راندهای مسابقات را با توجه به شرایط پیست‌ها در ۶ ماه دوم سال برگزار خواهیم کرد. سعی کردیم که مسابقات سرعت را در تهران برگزار کنیم و سایر مسابقات را به استان‌ها واگذار کردیم که آنها هم استقبال خوبی از میزبانی به عمل آوردند. تا اسفند ماه هم در رشته‌های مختلف مسابقات را طبق برنامه برگزار خواهیم کرد.

وی در رابطه با اعزام‌های بین‌المللی اضافه کرد: تیم موتور کراس در مسابقه‌های بین‌المللی جمهوری آذربایجان، قهرمان شد و در مسابقات دریفت و کارتینگ هم اعزام‌هایی داشتیم. البته از خانواده بازیکنان و حامیان مالی تشکر می‌کنم که کمک حال فدراسیون هستند.

صیدانلو اضافه کرد: در موتورسواری،  مسابقه‌های آسیایی هنوز آغاز نشده و به همین خاطر در تورنمنت‌هایی که در منطقه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنیم. در موتور ریس (سرعت) هم مسابقات تایلند را پیشرو داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با ترکیه هم مکاتباتی انجام دادیم تا رقابت‌های دو جانبه‌ای را با نمایندگان این کشور در بخش‌های مختلف برگزار کنیم. با چند کشور دیگر هم در این باره صحبت‌هایی انجام دادیم و منظر نهایی شدن آن هستیم.

رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی در مورد اینکه بسیاری از تجهیزات فدراسیون برای ترخیص از گمرک با مشکلاتی مواجه شده بود، خاطرنشان کرد: ترخیص تجهیزاتی که در گمرک مانده بود را با پیگیری یک ساله و کمک شورای امنیت کشور توانستیم در هفته گذشته حل کنیم. البته با وزارت صنعت و معدن و تجارت جلساتی را برگزار کردیم اما در مجموع خوشحالیم که این مشکل حل شده است.

انتهای پیام/

مسئولیت اجتماعی ما از مدال‌آوری مهم‌تر است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار