خبر/

شرکت دانش بنیان اهری انحصار تولید تونر پرینتر را شکست

1399/11/23 - 11:44 - کد خبر: 37623 نسخه چاپی

نصر: یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر انحصار تولید تونر پرینتر را که پیش از این در اختیار کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، کره، فرانسه و چین بود، شکست و موفق به تولید این محصول راهبردی شد.

 به گزارش نصر، رضا تقی‌زاده، طراح ایده تولید تونر پرینتر، در یک گفت و گوی خبری، اعلام کرد: طرح تولید «تونر پرینتر»، یک طرح ابتکاری و نوین دانش بنیان است که برای اولین بار در کشور پس از چندین سال تحقیق و پژوهش از ایده به عمل تبدیل شد و به تولید انبوه و تجاری سازی رسید و همه  مواد اولیه مورد نیاز این طرح از داخل کشور تأمین می شود.
این مخترع اهری که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد شیمی است، افزود: تولید تونر پرینتر یک محصول منحصر بفرد است که تاکنون تولید داخلی نداشته و از خارج وارد می شد.
وی گفت: تولید این محصول قبلا در انحصار ۶ کشور ژاپن، آمریکا، آلمان، چین، کره و فرانسه بود و با آغاز تولید آن توسط این واحد فناور و دانش بنیان، حلقه انحصار شکسته شد و ایران اسلامی نیز به جمع تولید کنندگان این محصول پیوست.
این مخترع اهری در تشریح این محصول اضافه کرد: تولیدات این واحد در مقایسه با برندهای معروف دنیا قابل رقابت بوده و از کیفیت لازم برخوردار است.
تقی‌زاده افزود: قیمت تمام شده این محصول نسبت به مشابه خارجی پایین‌تر است، به گونه ای که اگر  قیمت هر کیلوگرم تولید خارجی تونر پرینتر ۲۵۰ هزار تومان باشد، قیمت تمام شده مشابه داخلی آن در شرکت دانش بنیان ما کمتر از ۱۵۰ هزار تومان است. 
این نخبه اهری گفت: در فاز دوم این طرح به تولید تونرهای رنگی و دول اوپر دستگاه‌های کپی، اقدام خواهد شد.
سرمایه‌گذار طرح تولید تونر پرینتر نیز اظهار کرد: برای راه‌اندازی فاز اول این طرح افزون بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
کمال آقانوری افزود: با آغاز به کار این طرح، زمینه اشتغال بیش از ۱۰  نفر به مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم و در قالب نمایندگی های پخش و توزیع در اقصی نقاط کشور فراهم شده است.
وی ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی فناور را افزون بر ۴۰۰ تن در سال اعلام کرد و افزود: در صورت فراهم شدن تمهیدات لازم علاوه بر تامین مواد مورد نیاز داخل کشور، ظرفیت لازم برای صادرات نیز وجود دارد.
شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
شرکت دانش بنیان اهری انحصار تولید تونر پرینتر را شکست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  محمدحسین حسنی   3 سالها پیش  

لطفا سایت این شرکت راببینید.
Www.Astertoner.ir

  محمدحسین حسنی   3 سالها پیش  


,
۱۷ فروردین ۱۴۰۰،‏ ۱۳:۵۲
مدیرمحترم نصرنیوز
لطفاً خودتان را معرفی کنید
محمدحسین حسنی
hasanikakhki@gmail.com
09155125514

✅ ارسال شده
شما
,
۱۷ فروردین ۱۴۰۰،‏ ۱۴:۳۰
سلام خبرشما درمورد تولید تونر و ادعاهای دروغ آقای تقی زاده برای من وکسانی که سالها است ازتونر ما برای شارژ چاپگر هایشان استفاده می کنند خیلی عجیب بود زیرامصاحبه ها وگزارشهای رادیویی وتلویزیونی بارها پخش شده ما ازسال۸۹ درمشهددرشهرک صنعتی تونر تولید میکنیم وتمام ماشینهای خط تولید را هم درپارک علم وفناوری ازسال ۸۵ساخته ایم آقای تقی زاده به همراه ۳نفردیگر که خود راعضو هیات علمی دانشگاه اردبیل معرفی کردند۲بار باوساطت پارک علم وفناوری مشهد به اینجا آمده
کارخانه مابازدید کرده وحتی عکس گرفته اند وکاملا مرا می شناسند چون بیش از۱۰بارتلفنی تماس گرفته اند ومدعی خرید بودند ازشما خواهش می کنم برای تنویر افکار عمومی وجلوگیری ازایجاد خسارت بیشتر به سرمایه گذارآن طرح وآبرو ریزی دانشگاه اهر اقدام کنید درغیر این صورت اینجانب تکذیب این خبر وادعا دررسانه ها را حق خود می دانم والسلام
پیام خود را تایپ کنید...

Powered by Re:plain
پژوهشیار