ابراهیمی در مراسم افتتاح دو خط تولید جدید تراکتورسازی تاکید کرد؛

داخلی سازی هوشمندانه تنها راه خنثی کردن تحریم است/ رشد 19 درصدی تولید تراکتورسازی تبریز

1399/11/22 - 12:59 - کد خبر: 37600 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: ما طی امسال تا امروز 19 هزار 500 دستگاه تراکتور تولید کرده ایم و تولیدات ما نسبت به سال گذشته 17 درصد و نسبت به سه سال قبل 19 درصد رشد پیدا کرده است. همچنین تداوم و توسعه صادرات محصول در برنامه های ما قرار داشته است و امسال به ارزش 660 میلیارد تومان صادرات کردیم.

به گزارش خبرنگار نصر، ابوالفتح ابراهیمی در مراسم افتتاح خطوط تولید تراکتور نیمه سنگین ITM 4120 و تراکتور سبک ITM 455 که با حضور مقامات ارشد لشکری و کشوری برگزار شد، افزود: ما توانسته ایم در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعتی پیشتاز باشیم و علی رغم وجود فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه هیچ گاه سر خم نکردیم و دریافتیم که داخلی سازی هوشمندانه تنها راه خنثی کردن تحریم و توطئه های دشمن است.
 
وی با بیان اینکه میانگین سنی متخصصان تراکتورسازی 35 سال است، افزود: با توجه به وجود نیروهای مستعد و جوان در گروه تراکتورسازی و با بکارگیری متخصصین متعهد توانسته ایم بحمدلله به این موفقیت ها دست پیدا کنیم و به عبارتی با استفاده از تجربه ها و مهارت های متخصصان مسن تر و با بهره گیری از شور و اشتیاق متخصصان جوان گروه تراکتورسازی توانستیم بر مشکلات فائق آییم.
 

صرفه جویی 400 میلیون یورویی با داخلی سازی حداکثری
مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران ادامه داد: امروز کارخانه تراکتورسازی تبریز به گل سرسبد صنایع خاورمیانه تبدیل شده و ما توانسته ایم سالیان گذشته به عنوان صادر کننده نمونه و امسال به عنوان صادر کننده ممتاز کشور معرفی شویم.
 
ابراهیمی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی کشور، گفت: امروز دشمن واردات انواع تراکتور به کشور ما را تحریم کرده است و اگر نبود تراکتورسازی تبریز، امروز با مشکلات زیادی مواجه بودیم. ما امروز 95 درصد نیاز بازار کشور را پاسخ می دهیم و 5 درصد باقی نیز به طرق مختلف وارد می شوند. امروز تراکتورسازی تبریز هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت کاملاً رقابتی است و صادرات بسیار قابل توجهی هم به کشورهای مختلف داریم.
 
وی ادامه داد: ما با داخلی سازی قطعات استراتژیک بیش از 400 میلیون یورو صرفه جویی ارزی کردیم، ضمن اینکه تامین کننده های خارجی به بهانه تحریم ها از ارائه قطعات به ما امتناع می کردند. خوشبختانه امروز بیش از 90 درصد قطعات تراکتور داخلی سازی شده است و قطعاتی هم که وارد می شود، توجیه اقتصادی برای تولید داخل ندارد.
 

رشد 17 درصدی تولید تراکتور نسبت به سال گذشته
مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: ما طی امسال تا امروز 19 هزار 500 دستگاه تراکتور تولید کرده ایم و تولیدات ما نسبت به سال گذشته 17 درصد و نسبت به سه سال قبل 19 درصد رشد پیدا کرده است. همچنین تداوم و توسعه صادرات محصول در برنامه های ما قرار داشته است و امسال به ارزش 660 میلیارد تومان صادرات کردیم و نیاز ارزی شرکت را از همین طریق تامین کردیم و تراز مثبت نیز داشتیم.
 
ابراهیمی خاطرنشان کرد: با تلاش همه پرسنل، گروه تراکتورسازی امروز به حداکثر سوددهی خود رسیده است و ما تنها بر منابع مالی خود شرکت تکیه کردیم و از هیچ تسهیلات بانکی استفاده نکردیم و در نتیجه بدهی بانکی هم نداریم.
 
وی افزود: 800 قطعه ساز در استان های مختلف با گروه تراکتورسازی کار می کنند و در دوران بحران خودروسازان کشور، تراکتورسازی تبریز با همکاری و تعامل با قطعه سازان کشور اجازه نداد این بخش مهم صعت کشور با بحران مواجه شود.
 
ابراهیمی ادامه داد: تراکتورسازی تبریز امسال 22 هزار و 300 دستگاه انواع تراکتور را تولید می کند و برنامه ریزی کرده ایم این رقم را در سال آینده به 25 هزار دستگاه افزایش دهیم.
 

95 درصد بازار در اختیار تراکتورسازی تبریز است
وی افزود: شرکت موتورسازان گروه تراکتورسازی ایران هم امسال با خلاقیت و ابتکارات خاص خود در دوره سخت تحریم موفق شد یک موتور جدید قدرتمند مجهز به توربوشارژر را به خط تولید خود اضافه کند که استانداردهای یورو 4 اروپایی را هم پاس می کند.
 
ابراهیمی ادامه داد: امروز 95 درصد بازار در اختیار تراکتورسازی تبریز است که علاوه بر کیفیت بسیار مناسب و رقابتی، با حدود نصف قیمت تراکتورهای مشابه هندی و چینی به کشاورزان کشورمان عرضه می شود، این درحالی است که تراکتورهای وارداتی از لحاظ کیفیت به پای محصولات ایرانی نمی رسند. ما تلاش می کنیم به تقاضای بازار داخلی با حداکثر توان تولید پاسخ بدهیم.
 
وی درباره صادرات تراکتور به کشورهای هدف از جمله چند کشور اروپایی، گفت: علی رغم تحریم شرکت تراکتورسازی ایران توسط وزارت خزانه داری امریکا، صادرات ما رشد پیدا کرده است، چرا که معتقدیم محصول با کیفیت خوب راه خود را به بازارهای هدف باز خواهد کرد.
 

سود 870 میلیارد تومانی تراکتورسازی برای سهامداران
ابراهیمی ادامه داد: ما بیش از 13 هزار سهامدار در بورس داریم که پیش بینی می کنیم سود شرکت های گروه تراکتورسازی ایران برای سهامداران در امسال حدود 870 میلیارد تومان باشد. این سودی است که از افزایش تولید ناشی شده است.
 
وی از داخلی سازی بیش از 90 درصدی قطعات تراکتور خبر داد و افزود: سود این داخلی سازی به جیب کشاورزان رفته و دستکم در هر تراکتور صرفه جویی 80 میلیون تومان  صورت گرفته است، یعنی کشاورزان با تلاش مهندسان و کارگران تراکتورسازی تبریز هر دستگاه تراکتور را 80 میلیون تومان ارزان تر تهیه می کنند.
 
مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران از محصولات جدید این شرکت را مکمل زنجیره تولید این کارخانه یاد کرد و گفت: تراکتور مدل 4120 مکمل زنجیره تولید است و قدرت آن مابین تراکتورهای سنگین و سبک قرار می گیرد و برای مناطق کوهستانی کشور بسیار مناسب است.
 
ابراهیمی افزود: ترکتور سبک مدل 455 هم با موتور توربوشارژر جدید با قدرت 55 اسب بخار و استاندارد آلایندگی جدید را پاس می کند و پاسخگوی نیاز باغداران سراسر کشور است.
 
وی در پایان اظهار داشت: همه تلاش کارگران، مهندسان و مدیران گروه تراکتورسازی ایران در همه شرکت های مجموعه برای افزایش کیفیت و کمیت تولید ادامه دارد و امیدوارم پاسخگوی در خور شان ملت ایران در بخش صنعت کشاورزی و غذایی باشیم.
 
انتهای پیام/
داخلی سازی هوشمندانه تنها راه خنثی کردن تحریم است/ رشد 19 درصدی تولید تراکتورسازی تبریز محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار