تزریق اولین واکسن کرونا در بیمارستان امام رضا تبریز

1399/11/21 - 20:48 - کد خبر: 37580 نسخه چاپی

نصر: اولین واکسن روسی کرونا، عصر سه‌شنبه، بیست و یکم بهمن ماه در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و استان تزریق شد.

به گزارش نصر، اولین داوطلب دریافت واکسن کرونا در تبریز، تقی زادیه، متخصص بیماری‌های ریه و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.
محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: بر اساس زمانبندی انجام شده این واکسن در فاز اول به ۳۷۰ نفر در دو دوز به فاصله ۲۱ روز تزریق خواهد شد که اولویت ما کادر درمان و به ویژه بخشهای آی سی یو و همکارانی است که  در بخشهای مراقبت از بیماران کرونایی مشغول هستند بوده و به تدریج سایر گروها و افراد پرخطر در دستور کار قرار دارند.
صومی افزود: واکسیناسیون از امروز در استان آغاز شده و امیدواریم تا با تولید واکسن داخلی در چند ماه آتی بتوانیم بر این ویروس و بیماری غلبه کنیم.
همچنین عباسعلی درستی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: واکسیناسیون کادر ICU بیمارستان های استان آذربایجان شرقی اولین فاز از واکسیناسیون کرونا در استان بوده که همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
بنا به این گزارش، اولین محموله حامل واکسن روسی کرونا ظهر امروز وارد بیمارستان امام رضا شد و هر ویال از این واکسن‌ها برای پنج نفر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و فاز دوم این واکسن‌ها طی هفته‌های آتی وارد کشور خواهد شد.
انتهای پیام/
تزریق اولین واکسن کرونا در بیمارستان امام رضا تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار