بهبودی خبر داد:

عقد تفاهم نامه تامین اعتبار 79 میلیارد ریالی بازسازی سینما 29 بهمن تبریز

1399/11/21 - 13:32 - کد خبر: 37551 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از عقد تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حوزه هنری استان و حوزه هنری کشور برای تامین اعتبار 79 میلیارد ریالی بازسازی سینما 29 بهمن تبریز، خبر داد.

به گزارش نصر، داود بهبودی ظهر امروز در دیدار با معاون اداری مالی حوزه هنری کشور اظهار کرد: همکاران حوزه هنری استان فراتر از روحیه کارمندی تلاش می کنند و این تلاش ها از  ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه وضعیت جامعه هنری بمراتب باید بهتر شکل فعلی باشد، افزود: متاسفانه در سال‌ های اخیر دولت با تنگناهای شدید مالی مواجه بوده با این حال حوزه هنری جزو معدود دستگاه ‌های اجرایی استان است که اعتبارات عمرانی آن صددرصد تخصیص یافته است.
بهبودی تصریح کرد: از حوزه هنری کشور انتظار داریم نگاه و رویکردشان نسبت به استان‌ هایی که دارای سابقه طولانی در زمینه های فرهنگی و هنری و در نتیجه استعدادهای بیشتری هستن، واقع بینانه تر باشد و توجهات و امکانات صرفا متوجه استان‌های محروم نباشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتظار اینست که تعادل برقرار شود و نه لزوما تساوی، افزود: بین آذربایجان شرقی با سابقه طولانی هنر سینما و استان‌هایی که سوابق چندانی در این زمینه ندارند بایستی تفاوت هایی باشد.
وی در عین حال خاطرنشان ساخت: در ارتباط با اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای حوزه هنری استان، برابر با تفاهم نامه سه جانبه منعقده بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، حوزه هنری و معاونت امور سینمایی حوزه هنری کشور رقم مورد نیاز مقاوم سازی و بازسازی سینما 29 بهمن تبریز، بالغ بر 79 میلیارد ریال برآورد شده است.
بهبودی با بیان اینکه این پروژه تحت عنوان "بازسازی و تجهیز پردیس فرهنگی سینمایی 29 بهمن تبریز" از سال 1398 شروع شده است، اضافه کرد: سازمان مدیریت برنامه ریزی با اولویت قرار دادن تامین اعتبار و تخصیص کامل آن نسبت به تعهدات اعتباری خود در سال جاری به صورت  صد درصدی عمل کرده است.

احداث پردیس سینمایی شهر مراغه
در این دیدار معاون اداری مالی حوزه هنری کشور نیز از عقد تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی شهر مراغه با بیش از ۶ هزار مترمربع زیربنا و با مشارکت شهرداری مرغه خبر داد.
قره باغی اذعان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی همواره حامی حوزه هنری بوده و اگر حمایت‌های سازمان نبود پردیس سینمایی قدس به سرانجام نمی‌رسید و عملیات احداث پردیس ۲۹ بهمن آغاز نمی شد.
وی متذکر شد: حوزه های هنری استان‌ها از نظر بدنه خیلی چابک و کارآمد هستند؛ با اینحال حمایت‌های بخش دولتی اندکی بهره مند می شوند.
انتهای پیام/
عقد تفاهم نامه تامین اعتبار 79 میلیارد ریالی بازسازی سینما 29 بهمن تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار