مدیر طرح ملی ایران قوی مطرح کرد:

طرح ملی ایران قوی فردا به کار خود پایان می دهد

1399/11/21 - 12:06 - کد خبر: 37546 نسخه چاپی

نصر: مدیر طرح ملی ایران قوی گفت: ایران قوی در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری شامل ۱۲ رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی، دانش، سرود، نمایش، ترنج قلم، فیلم، کارآفرینی و فناوری فردا به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش نصر، "محمد هادی نیا" در نشستی با حضور اصحاب رسانه در رابطه با طرح ملی ایران قوی و رویداد ملی فهما ٢ گفت: با توجه به اینکه یکی از خواستگاه های اصلی انقلاب مساجد بود و مساجد برای ادامه مسیر باید پیگیری خود را از اهداف انقلاب نشان می دادند، زمانی که رهبری درباره تهاجم فرهنگی بیاناتی فرمودند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از همان زمان فعالیت های خود را در محور مساجد شروع نمود.
وی افرود: فعالیت های مختلفی از مساجد بسیاری در حوزه های فرهنگی و هنری انجام شده است، در استان ما 1408 کانون فرهنگی هنری وجود دارد که بالغ بر 60درصد در مناطق کم  برخوردار و روستایی است، کانون ها در کنار مساجد با حداقل سرمایه توانستند بیشترین فعالیت را با کمترین سرمایه انجام دهند.
وی در این رابطه ادامه داد: در مراکز کانون فرهنگی هنری اغلب بانوان و خردسالان و بعد از ظهر ها آقایان حضور دارند که یکی از افتخارات کانون فرهنگی هنری مساجد است.
هادی نیا با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی افزود: در حوزه کتابخانه و قرائت خانه بالغ بر 700 مورد در مساجد استان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: این محل ها برای دریافت و مطالعه کتاب راه اندازی شده است و نزدیک به 13 هزار صندلی مطالعه کتاب وجود دارد که برخی مراکز 3 شیفته فعالیت می کنند که البته فعلا کرونا فعلا تحت تاثیر قرار داده است.
مدیر طرح ایران قوی در استان آذربایجان شرقی گفت: زیر ساخت هایی برای این طرح تا چشم انداز 1414 مطرح شده است و هماهنگی برای ورود قدرتمند کانون های مساجد صورت گرفته که معطوف بر آن شده است تا مخاطب بیشترین ارتباط را داشته و پر رونق باشد.
وی با اشاره به چالش هایی که در گذشته بود افزود: چالش های هویتی تصویب بر ابلاغ اساسنامه کانون ها، توجه به خلاقیت نخبگان و جریانات ارزشی تولید و فعالیت های کارآمد در موارد آسیب های اجتماعی نیز جز تغییراتی است که جز دغدغه ها در کانون های فرهنگی هنری بود حل شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت کانون های مساجد گفت: اگر ما بتوانیم فعالیت های مساجد را به استاندارد های مطلوب برسانیم یقینا در مساجد خارج از کشور نیز می توانیم برنامه ها را عملی و اجرا کنیم.
وی با اشاره به پرتال بچه های مسجد گفت: پرتال بچه های مسجد یکی از پرتال های قوی فرهنگی هنری است که ساز و کارهای آماری و مدیریتی برای مدیران، مشخصات اسمی مراکز، آدرس ها، تعداد اعضا که امکان رصد و پایش و ارزیابی اطلاعات را دارد.
وی افزود: این سامانه با هدف کشف و پرورش و به کارگیری خلاقیت های فرهنگی هنری بچه های مسجد است.
هادی نیا با اشاره به طرح ایران قوی گفت: ایران قوی در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری شامل ۱۲ رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی، دانش، سرود، نمایش، ترنج قلم، فیلم، کارآفرینی و فناوری فردا به کار خود پایان می‌دهد.
وی ادامه داد: این طرح از ۱۰ تیر تا ۲۲ بهمن است که فردا آخرین روز این طرح خواهد بود، در این جشنواره فعالیت های شاخص مورد تجلیل قرار خواهند گرفت. وی با اشاره به جشنواره مدهامتان اضافه کرد: جشنواره مدهامتان با توجه به شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی مدیریت می‌شود و اکنون ثبت‌نام انجام شده و آثار در حال بارگذاری است که نهایتاً در ۱۰ فروردین سال آینده شاخص‌ها معرفی خواهد شد.
وی با اشاره به رواق کتاب در این طرح افزود: طرح ملی شنبه های کتاب یکی از طرح های رواق است که هر هفته یک کتاب معرفی می‌شود، ثبت گروه‌های سرود مبتنی بر نوجوانان محله که در سال ۹۷ در مصلی حضرت امام (ره) با هزار نفر از نوجوانان اجرا شد که در رواق سرود قرار دارد.
وی ادامه داد: این رواق ها هر کدام در استان‌های کشور جشنواره دارند و نفرات برگزیده در این طرح بعد از بررسی های کشوری معرفی و تجلیل خواهد شد. وی با اشاره به فعالیت هایی که در ایام دهه فجر توسط ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد استان انجام شده است گفت: جلساتی به عنوان کارگروه مساجد در دهه فجر انجام دادیم؛ برای پویش های مجازی، افتخارات نظام جمهوری اسلامی و فعالیت‌های مشترک قوی‌تر با کانون‌ها که مسابقات کتابخوانی مجازی، سرود ها و شنبه های کتاب با رویکرد معرفی کتاب های انقلاب و جوانان، جشنواره فیلم کوتاه طنین، پویش بچه‌های مسجد با عنوان نسل سلیمانی ها، کتابچه طراحی پایانش با تو و...  از جمله این فعالیت ها بوده است.
انتهای پیام /
طرح ملی ایران قوی فردا به کار خود پایان می دهد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار