رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند یک سازماندهی تشکیلاتی است

1399/11/21 - 11:05 - کد خبر: 37530 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند یک سازماندهی تشکیلاتی است که محوریت اصلی این سازماندهی پایگاه‌های بسیج در محلات با رویکرد مسجد محوری هستند.

به گزارش نصر، غلامرضا سلیمانی صبح سه‌شنبه در جمع فرماندهان رده‌های مختلف سپاه روح الله در اراک گفت: مردم سالاری اسلامی یک الگوی جدید است که سابقه تشکیل ندارد و این الگو با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و توسط حضرت امام (ره) روی کار آمد و امروز نیاز است در همه ابعاد به تحقق کامل برسد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم افزود: مقام معظم رهبری مراحل انقلاب اسلامی را در پنج مرحله عنوان می‌کنند که تشکیل انقلاب اسلامی، استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحقق دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی از جمله آنها است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب که ۲۳ بهمن ماه سالروز انتشار آن است ۲ مرحله طی شده و سه مرحله دیگر یعنی حقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی باقی مانده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: مخاطب عمومی بیانیه عموم ملت ایران هستند اما ۴۲ بار جوانان و نوجوانان مخاطب قرار گرفته‌اند و در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری هفت عرصه را برای نقش آفرینی مشخص فرمودند که علم و دانش، اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، اقتصاد، عزت ملی، استقلال و آزادی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله آنهاست.

بسیج مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است
سلیمانی ادامه داد: در بیانیه گام دوم آمده است که بسیج مظهر مردم سالاری دینی و اسلامی است و اگر بسیج مردم را در همه صحنه‌ها پای کار بیاورد و خصوصاً در مسئله اقتصاد این اتفاق محقق شود اقتصاد مردم پایه خواهد شد و اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می‌کند. با این مقدمات می‌توان گفت مهمترین خطاب بیانیه بسیج و بسیجیان است چراکه بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی و حزب انقلاب اسلامی است و حزب برنامه تدوین و کادر سازی می‌کند و ایده‌ها را عملیاتی می‌سازد و بر همین اساس نقش بسیج در بیانیه گام دوم بسیار راهبردی و کلیدی است.
وی تاکید کرد: در بیانیه گام دوم ابتدا باید مردم به صحنه بیایند و تحقق دولت اسلامی اتفاق بیفتد و تا دولت اسلامی شکل نگیرد جامعه اسلامی محقق نمی‌شود و دولت اسلامی همه جنبه‌های مردم سالاری دینی را محقق خواهد کرد. تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند یک سازماندهی تشکیلاتی است که در رأس آن امام و ولایت قرار دارد و محوریت اصلی این سازماندهی پایگاه‌های بسیج در محلات با رویکرد مسجد محوری هستند.

باید پایگاه‌های بسیج با محوریت مساجد احیا شوند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه برای تحقق این اهداف باید پایگاه‌های بسیج با محوریت مساجد احیا شوند، گفت: ائمه جماعت به عنوان فرماندهان مساجد و بسیج با میدان داری و به عنوان لوکوموتیو واگن‌ها را در محلات به حرکت در می‌آورد و محله اسلامی را به تحقق می‌رساند. تحقق محله اسلامی با دو جنبه مهم تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی محقق خواهد شد و در واقع از یک مسیر دو هدف را دنبال می‌کنیم.
سلیمانی تصریح کرد: پایگاه‌های بسیج در دوران دفاع مقدس توانستند جنبه‌های دفاعی و امنیتی را محقق سازند و مردم سالاری در دفاع و برقراری امنیت به خوبی محقق شد و اقشار و آحاد مختلف در این راستا نقش آفرینی کردند و امروز باید با تاسی از همین الگو مردم سالاری دینی توسط مساجد در همه ابعاد محقق شود.

در گام دوم انقلاب درگیر شدن در چارچوب دیوان سالاری جایگاهی ندارد
وی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب درگیر شدن در چارچوب دیوان سالاری جایگاهی ندارد و این یک تهدید بزرگ است و راه درهم شکستن و مقابله با این تهدید تحقق سازماندهی بسیج با رویکرد بسیج محوری است و این یک راهبرد است. مقام معظم رهبری از بسیج انتظار دارند و مسئله احیای پایگاه‌ها با رویکرد مسجد محوری را دنبال می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج در مساجد باید هم راهبرد و هم تاکتیک داشته باشد و مسئولین هم باید همه جانبه حمایت کنند و تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در پایگاه‌ها و اقشار بسیج برای تحقق این هدف است. بسیج تشکیلاتی کاملاً مردمی است که هم خط عمودی و هم خط افقی دارد و داری مغز عمومی و مغز درونی است که اندیشه ورزی در بسیج با این رویکرد دنبال می‌شود.
سلیمانی گفت: احیای پایگاه‌های بسیج یک مسئله راهبردی برای نظام اسلامی است که شاه کلید آن جذب جوانان انقلابی، تربیت آنها و انتخاب آنها برای مدیریت در پایگاه‌های بسیج است و اقشار مختلف در پایگاه‌های بسیج باید نقش آفرین باشند و همه فعالیت‌های بسیج متعلق به محلات است.
وی خاطرنشان کرد: مجاهدت‌ها و نقش آفرینی‌های گسترده‌ای که سپاه استان مرکزی در کنترل و مقابله به کرونا انجام داده قابل تقدیر است. استان مرکزی خوشبختانه یکی از استان‌های پیشتاز در مقاطع مختلف تاریخ است که همواره در تعیین سرنوشت کشور برای تحقق اسلام ناب محمدی نقشی اساسی داشته است و امروز در تحقق بیانیه گام دوم نقشی مهم و اثرگذار دارد.
انتهای پیام/
 تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند یک سازماندهی تشکیلاتی است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار