در نشست هم اندیشی هیأت ورزش های همگانی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

رسالت ورزش همگانی پیشگیری در حوزه سلامت است

1399/11/21 - 09:51 - کد خبر: 37525 نسخه چاپی

نصر: نشست هم اندیشی ورزش های همگانی استان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات حوزه ورزش برگزار و بر ضرورت توجه به رسالت ورزش همگانی در پیشگیری های حوزه سلامت تاکید شد.

به گزارش نصر، نشست هم اندیشی انجمن‌ها و کمیته‌های هیأت ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی دیشب به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و ۳۰ تن از مسئولین کمیته‌های این هیأت عصر دیروز برگزار شد.
در این نشست به بررسی وضعیت سلامت جامعه و نقش ورزش در بهبود زندگی و افزایش نشاط اجتماعی پرداخته شد و مسائل و مشکلات موجود در مسیر توسعه ورزش‌های همگانی در استان مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با حضور در این نشست از ظرفیت‌های بسیاری که در هیأت ورزش‌های همگانی و کمیته‌ها و انجمن‌های آن وجود دارد، سخن گفته و افزود: ورزش همگانی را نمی‌توان صرفاً در حوزه ورزش خلاصه کرد بلکه این فعالیت در تمامی زمینه‌ها اعم از اجتماعی و فرهنگی تأثیر بسزایی دارد.
ایوب بهتاج ادامه داد: وقتی درباره افزایش آمار مشارکت مردم در زمینه ورزش همگانی صحبت می‌کنیم درواقع راجع به افزایش نشاط اجتماعی، کاهش انواع بیماری‌های جسمی و روحی و همچنین افزایش میزان اعتماد به نفس و کارایی جامعه سخن می‌گوئیم و این مسئله به قدری اهمیت دارد که در تمام دنیا ورزش را به دو وجه همگانی و قهرمانی تقسیم می‌کند.
وی با بیان اینکه ارتقای مربیان رشته‌های ورزشی هیأت ورزش‌های همگانی از مهم‌ترین موضوعاتی است که به سلامتی ورزشکاران و متعاقباً عموم مردم جامعه کمک شایانی می‌کند، ادامه داد: مربی کاربلد و با دانش از مخاطرات ناشی از ورزش غیر اصولی آگاه است و ورزشکاران را از ورزش ناکارآمد باز می‌دارد و در همین راستا باید در زمینه ارتقا دانش مربیان ورزش‌های همگانی کار شود.
رئیس هیأت ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به وضعیت ورزش در جامعه و بیان اینکه باید نگاه واقع گرایانه ای در این زمینه داشت، گفت: اگر دیدگاه خوشبینانه ای داشته باشیم نزدیک به ۲۵ درصد از جمعیت استان در زمینه ورزش فعال هستند و مابقی جامعه به کم تحرکی دچارند که این موضوع سبب بروز آسیب‌های جدی برای شهروندان در زمینه جسمانی و روحی می‌شود.
رسول صادقی ظرفیت‌های طبیعی استان را بسیار مناسب دانسته و خاطرنشان کرد: پیش از شیوع کرونا مجموعه عینالی تبریز در روزهای تعطیل میزبان ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان تبریزی بود که نشان دهنده ظرفیت قابل توجه شهرستان تبریز و همچنین استان آذربایجان شرقی می‌باشد.
صادقی افزود: باید از تمامی ظرفیت ارگان‌ها و سازمان‌های موجود استفاده نموده و در مسیر توسعه ورزش همگانی که رسالت اصلی آن پیشگیری در حوزه سلامت است بهتر عمل نمائیم.
در انتها جلسه از فعالیت مسئولین انجمن‌ها و کمیته‌های هیأت ورزش‌های همگانی استان که بدون هیچ چشم داشتی در طی سال‌های اخیر و درمسیر رشد و توسعه ورزش، در متن جامعه بوده‌اند قدردانی شده و با اهدای لوح یادبود از ایشان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
 رسالت ورزش همگانی پیشگیری در حوزه سلامت است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار