آیت الله رئیسی:

شهادت فرماندهان مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند

1399/11/20 - 22:34 - کد خبر: 37520 نسخه چاپی

نصر: رئیس قوه قضائیه دربدو ورود به بغداد با اشاره به اینکه شهیدان سلیمانی و المهندس قهرمانانی متعلق به همه ی امت اسلامی و بشریت هستند، گفت: شهادت این دو سردار بزرگ اسلام هرگز بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» و هیأت بلندپایه همراه وی دوشنبه شب وارد فرودگاه بین المللی بغداد شد و مورد استقبال شماری از مقامات عراقی و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
رئیس قوه قضائیه به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضائی عراق در سفری سه روزه وارد بغداد شد و قرار است علاوه بر فائق زیدان با «برهم صالح» رئیس جمهوری، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کند.
پرونده ترور شهدای جهانی مبارزه با تروریسم سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در رأس پرونده‌های مورد بحث در سفر رئیس قوه قضائیه به بغداد قرار دارد؛ به ویژه اینکه یکی از دادگاه‌های عراق در هفتم ژانویه گذشته (۱۸ دیماه ۹۹) حکم جلب «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا را به عنوان متهم اصلی در این پرونده صادر کرده است
پس از شهادت فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در ۱۳ دیماه ۹۸ در حمله تروریستی آمریکا به کاروان آن‌ها در حومه فرودگاه بین المللی بغداد، دستگاه‌های قضائی ایران و عراق به صورت مستقل، هریک به نوبه خود، پرونده را پیگیری کردند.
علاوه بر این، پرونده‌های دیگری نیز در این سفر مورد بحث و بررسی دو طرف قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود ایران و عراق در خصوص آن‌ها یادداشت‌های تفاهم امضا کنند.
"تبادلات تجاری حدود ۱۰ میلیارد دلاری بین ایران و عراق، حل و فصل پرونده‌هایی قضائی که بین تجار دو کشور ایجاد می‌شود" از جمله این پرونده‌ها است.
"رفت و آمد گسترده شهروندان بین دو کشور و مسائل قضائی که به همراه دارد، رسیدگی به وضعیت اتباع زندانی دو کشور و توافق بر سر آزادی آن‌ها با توجه به اینکه اغلب پرونده‌های آن دارای جنبه‌های انسانی و اخلاقی است، تروریسم و مبارزه با آن به دلیل اینکه دو کشور قربانی تروریسم هستند، تعاملات حقوق بشری و کمک به افزایش امنیت دو کشور با همکاری دو طرف در خصوص فراهم کردن تسهیلات حقوقی" از دیگر پرونده‌های است که انتظار می‌رود ایران و عراق در خصوص آن‌ها یادداشت تفاهم امضا کنند.
انتهای پیام/
 شهادت فرماندهان مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار