نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

درس ولایت مداری و سیاستمداری را باید از حضرت فاطمه (س) بیاموزیم

1399/11/20 - 13:46 - کد خبر: 37486 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: باید درس ولایت مداری و سیاستمداری را از حضرت فاطمه (س) بیاموزیم.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست هم اندیشی "ولایت از منظر حضرت زهرا (س)" که در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار شد، با اشاره به فداکاری‌های حضرت فاطمه (س) در راه ولایت، گفت: تمامی رفتارها و کارهای ایشان درسی برای جامعه امروز ما است و اگر ما روز ولادت حضرت زهرا (س) را روز رهبر نامگذاری کنیم نیز اغراق نکرده‌ایم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سیاست‌های دخت نبی (س) اظهار کرد: ایشان در زمان بیماری هم، بی اعتنا به کسالت خود، فقط در مورد ولایت امیر مومنان امام علی (ع) صحبت می‌کردند. ایشان در زمان غصب حکومت نیز سکوت کردند و این سکوت نیز باعث آگاهی مردم و نگرانی دشمن شده بود.
وی با اشاره به وصایای حضرت زهرا (س) افزود: هر کدام از جملات ایشان برای زندگی مردم یک درس اساسی بوده و از نظر سیاسی نیز اهمیت بالایی دارد. ایشان در وصیت نامه خود، به غسل و دفن خود در زمان شب اشاره می‌کنند تا کسانی که به ولایت ظلم کرده‌ بودند در تشییع شرکت نکنند؛ هم‌چنین خواستار نامعلوم بودن قبر خود بودند تا با این کارها، حکومت حاکم را زیر سوال ببرد تا نتوانند با شهادت و رحلت ایشان به خواسته‌های خود برسند.
 حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به کلام پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت فاطمه(س) با مضمون این‌که "هرکس او را شاد کند، مرا شاد کرده است و هرکس که او را اذیت کند، مرا اذیت کرده است"  گفت: بیان این مطلب از جانب پیامبر (ص) که خاتم پیامبران بر روی زمین است، اهمیت موضوع و جایگاه حضرت زهرا (س) را تبیین می‌کند.
وی با اشاره به نامگذاری روز ۲۵ آذرماه به عنوان روز زن در زمان پیش از انقلاب، گفت: معیارهای زن نمونه در زمان پیش از انقلاب با چاپ شدن عکس دختران شایسته بر روی مجله مشخص می‌شد اما امروز یک دختر، زن و مادر شایسته از دیدگاه اسلام جایگاه متفاوتی دارد و این تغییر معیارها تحول بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم.
وی با اشاره به مشکلات امروز مردم جامعه، گفت: مشکلات و گرفتاری‌هایی که امروز مردم ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، به دست دشمنان و برخی دست اندرکاران داخلی تحمیل شده است، اما در هر حال امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند که زنان را از آن مهجوریت دوران پهلوی نجات دادند.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که از دوران انقلاب تاکنون، با تعبیر امام راحل، زنان در جامعه نقش آفرینی کرده‌اند، گفت: بانوان در دوران پیروزی انقلاب در صحنه حضور داشتند و در دفاع مقدس نیز در پشت جبهه، نیروها را پشتیبانی می‌کردند، امروز نیز زنان ما در حوزه علم و فناوری و ... خوش می‌درخشند.
وی با اشاره به حملات رسانه‌ای دشمن علیه زنان ایران، اظهار کرد: موج گسترده و سنگین تبلیغات رسانه‌ای خارجی، همواره زنان جمهوی اسلامی ایران را زیر شدیدترین فشارها و تهی از هرگونه آزادی‌های قانونی و شرعی یک زن معرفی می‌کنند و در مقابل نیز زنان غربی را اینگونه تبلیغ می‌کنند که برخوردار از عدالت جنسیتی و تمامی آزادی‌ها و حقوق برابری با مردان بوده و به سرعت در حال طی مسیرهای پیشرفت و ترقی هستند، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص زنان غربی می‌فرمایند که زن غربی، مظهر مصرف، آرایش، جلوه گری در مقابل مردان و وسیله‌ای برای هیجان مردان هستند. در واقع بر اساس واقعیت‌های جامعه می‌توان دید که مباحثی چون عدالت جنسیتی در غرب حرفی بیش نیست و تنها ظاهر قضیه است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در باطن قضیه عدالت جنسیتی می‌بینیم که تعداد قابل توجهی از بانوان صاحب مقام غربی یکی پس از دیگری در جریان مسائل اداری و ... با زور و خشونت مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، در واقع عناوینی چون عدالت جنسیتی تنها حرفی است که غربی‌ها آن را گفته‌اند و عده‌ای نیز از دست آن‌ها کپی برداری کردند.
وی با تاکید بر این‌که زنان در کشورهای غربی چون آمریکا و اروپا با اعمال زور مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، گفت: در این راستا یک بررسی جامع در خصوص نگاه جهان غرب به زن و انجام مقایسه‌ای‌ میان زنان قبل و پس از انقلاب اسلامی و نگاه رژیم گذشته و نگاه امام (ره) و رهبری به قشر زن جامعه باید انجام بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که باید قدر مادران خود را بدانیم، گفت: مادر نعمتی است که همتا ندارد و دیگر پیدا نمی‌شود و هیچ چیزی نیز جای مادر را پر نمی‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که تمامی مادران وظیفه سنگینی برای تربیت فرزندان خود دارند، اظهار کرد: یک مادر از زمان کودکی فرزند خود، شب‌ها را نمی‌خوابد و از او مواظبت می‌کند. کنترل‌ها و دلنگرانی‌های مداوم مادر، عشق مادری نسبت به فرزند خود است و هرچقدر که او هم بزرگ تر شود، باز هم همان بچه دوران طفولیت اوست. 
وی در خاتمه متذکر شد: مردان جامعه ما باید بدانند تنها کسی که در دوران تنهایی در کنار آن‌ها خواهد بود، همسرانشان است. یک زوج باید غمخوار همدیگر و کمک و یاور هم در زندگی باشند. پس مردان هرچند وقت اندک که می‌توانند باید برای در کنار همسر خود باشند و حتی روایتی داریم که هرکس پیش همسر خود بنشیند و به او اظهار محبت کند، همانند این است که در مسجدالنبی و مدینه تکلف کرده است.
بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم از تعدادی بانوی فعال فرهنگی تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام/
درس ولایت مداری و سیاستمداری را باید از حضرت فاطمه (س) بیاموزیم خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار