مدیرعامل توزیع برق:

96 درصد مشترکان تبریز از برق استاندارد برخوردار هستند

1399/11/20 - 10:34 - کد خبر: 37454 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: ۹۶ درصد مشترکان در این حوزه از برق استاندارد برخوردار بوده و شرکت از این لحاظ بالاترین درصد را در منطقه دارد.

به گزارش نصر، عادل کاظمی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز،  با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین۳۰ هزار مشترک جدید برق در حوزه شهرستان تبریز به مشترکان افزوده می شود، گفت: امسال ۲۵هزار و ۹۰۰ اشتراک پذیری در شهرستان انجام شده و در مجموع یک میلیون و ۳۰ هزار مشترک برق در حوزه وجود دارد.
وی افزود: تراکم بار بالایی در حوزه برق شهرستان تبریز داریم و نیاز مصرف ۸۸۰ مگاولت است اما ظرفیت منصوب ۲.۵ برابر است و از طریق هفت پست هوایی و زمینی و طول شبکه سه هزار کیلومتری برق رسانی به مشترکان انجام می‌ شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز ادامه داد: ۳۸ درصد از مصارف برق حوزه تبریز در بخش صنعت، ۳۸ درصد در مصارف خانگی و چهار درصد تجاری و چهار درصد اداری هستند.
کاظمی افزود: هزار مصرف کننده دیماند یعنی سنگین وجود دارد که از این تعداد در سال ۱۳۹۵،   ۵۸ مشترک صنعتی دارای کنتور هوشمند شدند و اکنون تعداد ۵۰ هزار و ۶۰ مشترک دارای کنتور هوشمند شده اند که تلاش می کنیم ۱۰۰ درصد مشترکان صنعتی دارای کنتور هوشمند شوند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم کاهش مصرف انرژی برق و مصرف بهینه اظهار کرد: برای عبور از اوج مصرف سال آینده از شهریور امسال اقدامات و برنامه ریزی آغاز شده و برای عقد قرارداد با پنج هزار مشترک دیماند و صنعتی برنامه ریزی کردیم و این تعداد تفاهم نامه در سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ فقره ثبت شده است.
کاظمی ادامه داد: ۶هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه برق حوزه تبریز فشار ضعیف است که ۳۰۰ کیلومتر آن به صورت کابل زیرزمینی تعبیه شده و بر این اساس در بین کلانشهرهای کشور بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: چهار هزار و ۳۰۰ شبکه هوایی نیز در حال تبدیل به کابل خودنگهدار است که تاکنون هزار و ۶۰ کیلومتر تبدیل شده و ۴۰۰ کیلومتر نیز در حال اقدام است و در سه سال آینده کل شبکه روکش دار مسی حوزه برق تبریز تبدیل به کابل خودنگهدار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان تبریز همچنین با اشاره به طرح های ویژه برای تحول بخش توزیع که در سال گذشته آغاز شده است، گفت: شرکت تعاونی با طرح های ویژه ای برای تحول دیجیتال اقداماتی را آغاز کرد که سال گذشته با قبض سبز کلید خورد این طرح با اخذ شماره های مشترکان عملیاتی شد.
کاظمی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح اپلیکیشن برق من اظهار کرد: ۸۰ خدمت غیر حضوری احصا شده که تاکنون ۴۰ خدمت به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و قابل دسترس است،  مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال شرکت یا سامانه برق من از این خدمات بهره مند شوند.
وی یادآور شد: تاکنون ۲۴ هزار نفر اپلیکیشن برق من را در تلفن همراه خود نصب کردند و از منزل می‌توانند خدمات مورد نظر را دریافت کنند.
وی همچنین با اشاره به کاهش تلفات انرژی در انتقال برق گفت: در سال ۱۳۹۵ تلفات انرژی ۱۰.۳ درصد بود که اکنون به ۸.۳ درصد کاهش یافته است که از متوسط کشور وضعیت بهتری داریم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان تبریز افزود: ۲هزار و ۳۰۰ تا ۲هزار و ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز در حوزه تبریز داریم که در واقع جزو اتلاف انرژی محسوب می شود.
کاظمی همچنین در مورد موضوع ماینرها گفت: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه جمع‌آوری آوری و از استفاده و بهره برداری غیر مجاز آنها جلوگیری شده است.
وی همچنین با اشاره به ارزش ریالی طرح های افتتاح شده در سال جاری گفت: امسال ۲۷۰ میلیارد تومان برای افتتاح طرح های برق حوزه شهرستان تبریز هزینه می شود که تاکنون و پیش از دهه فجر ۱۵۰ میلیارد تومان و در ایام دهه فجر ۴۸ میلیارد تومان طرح به بهره برداری رسیده است.
شرکت توزیع برق تبریز با پوشش شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر بیش از یک میلیون مشترک دارد.
انتهای پیام/
96 درصد مشترکان تبریز از برق استاندارد برخوردار هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار