خبر/

مرکز داده استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد

1399/11/19 - 16:08 - کد خبر: 37431 نسخه چاپی

نصر: مرکز داده(دیتا سنتر)‌ استانداری آذربایجان شرقی با گسترش و توسعه‌ی روز افزون فناوری اطلاعات مرکزی جدید، با استانداردهای به روز راه اندازی شد.

به گزارش نصر، حمیدرضا قاسم زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه در آیین افتتاح دو پروژه‌ی نیروگاه خورشیدی و دیتا سنتر، با بیان این‌که پروژه‌ی دیتا سنتر در قالب پنج قرارداد انجام شده است، اظهارکرد: حدود سه میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است که ارزش کنونی آن معادل ۱۲ میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: پروژه‌ی دیتا سنتر در سال ۹۷ شروع شده بود و با پیگیری‌های متعدد اکنون در حال افتتاح است. 
فرداد تیموری، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین در خصوص پروژی دیتا سنتر استانداری آذربایجان شرقی، گفت: مرکز داده‌ی ما وضعیت بحرانی داشت، بر همین اساس گسترش و توسعه‌ی روز افزون فناوری اطلاعات باعث شد که مرکزی جدید با استانداردهای بروز راه اندازی کنیم.
وی افزود: مجوز راه اندازی مرکز جدید برای اجرا و راه اندازی مرکزی جدید با استانداردها و اصول علمی جدید در سال ۹۷ بعد از پیگیری‌های مکرر اخذ شد، اکنون نیز با توجه به نوسانات ارز این مرکز ارزش واقعی زیادی دارد.
وی با بیان این‌که مرکز دیتا سنتر، تنها مرکزی است که در دستگاه‌های دولتی شیلد الکترومغناطیسی دارد، گفت:  سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز کار مجری ما را تایید کرده و بعد از آن نیز عملیات برای تجهیز زیرساخت‌ها انجام شد.
وی یادآور شد:  مرکز دیتا سنتر استانداری، ۱۲۰ سرور فیزیکی  و ۳۰۰ سرور مجازی را در خود جای داده است.
تیموری با تاکید بر توسعه زیر ساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری، گفت: افزایش ضریب امنیت سایبری، توسعه سرویس ها و خدمات دولت الکترونیک و توسعه شبکه دولت و تقویت زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است.
وی یادآور شد: ۲۴ فرایند انتخابات به صورت الکترونیک انجام خواهد شد و تنها فاز شمارش آرا فقط به طور دستی خواهد بود.
انتهای پیام/
مرکز داده استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار