استاندار:

آذربایجان شرقی پیشتاز کارهای خیر و عام المنفعه است

1399/11/18 - 20:02 - کد خبر: 37364 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که خیران استان، پیشتاز کارهای خیر و عام المنفعه هستند، گفت: به عنوان خادم مردم استان، قدردان حمایت‌های تمامی خیرین ایثارگر و فداکار هستم.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت و درمان بستر حضرت بقیه الله (عج) شهر سردرود با قدردانی از مشارکت حاج سید حسین موسوی پور،خیر سردرودی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در احداث و تجهیز این مرکز درمانی، گفت: چنین افتتاح‌هایی حاکی از استمرار برکات انقلاب اسلامی است که باید بیش از پیش با محوریت مردم ادامه داشته باشد.
وی با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب، بسیاری از مردم ایران از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی محروم بودند، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی، مردم دورافتاده ترین نقاط محروم کشور نیز دسترسی مناسبی به مراکز درمانی دارند.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، پزشکان خارجی به درمان و مداوای بیماران ایرانی مشغول بودند که خوشبختانه در حال حاضر، بسیاری از پزشکان متخصص جهانی، ایرانی هستند و می‌توانیم از ظرفیت پزشکان متخصصی داخل کشور نیز در تمامی زمینه‌های تخصصی بهره ببریم.
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت خوب بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با وجود زمین گیر شدن بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی کشور آمریکا در مقابله با کرونا، سازمان بهداشت جهانی از عملکرد موثر جمهوری اسلامی ایران در مدیریت این بیماری قدردانی کرده است.
وی ادامه داد: از تمامی مردم عزیز استان انتظار داریم تا علاوه بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، اطرافیان و نزدیکان خود را نیز نسبت به شکننده بودن شرایط و احتمال آغاز پیک چهارم بیماری کرونا در صورت بی توجهی به پروتکل‌ها آگاه سازند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود از مشارکت خیران در احداث مدارس و مراکز درمانی استان نیز قدردانی کرد و با تاکید بر نیاز جامعه به افزایش مشارکت مردم در کارهای خیر، گفت: آذربایجان شرقی، همواره در تمامی کارهای خیر، پیشتاز بوده که به عنوان خادم مردم استان، قدردان تمامی خیران ایثارگر و فداکار هستم.
محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این آیین، تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی را یکی از مهم ترین اولویت‌های دانشگاه و تاکیدات دولت برشمرد و افزود: با وجود تمامی مشکلات مالی و هم‌چنین بیماری کرونا، روند تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان، متوقف نشده و با سرعت بیشتری ادامه دارد.
وی با اشاره به افزایش تعداد خانه‌های بهداشت استان به 1100 مورد در دولت یازدهم و دوازدهم، ابراز کرد: اغلب این مراکز، تخریب، بازسازی مجدد و تجهیز شده است.
وی از فعالیت 280 مرکز جامع سلامت در استان خبر داد و افزود: 160 مورد از این مراکز، در دولت فعلی احداث شده و مراکز قبلی نیز حسب ضرورت، تخریب و مجددا بازسازی شده است.
صومی اظهار کرد: توجه به تکمیل و توسعه مراکز درمانی در تمامی شهرهای استان، مانع مراجعه غیرضروری مردم به مرکز استان و ایجاد تراکم در بیمارستان های تبریز می شود.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این آیین، مرکز خدمات جامع سلامت و درمان بستر حضرت بقیه الله (عج) شهر سردرود در مساحتی بالغ بر 2500 متر مربع و سرمایه گذاری مشارکتی 80 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی پیشتاز کارهای خیر و عام المنفعه است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار