کارشناس مسائل شهری؛

اردبیل در رتبه‌های برتر بی‌توجهی به بازگشایی معابر قرار دارد

1398/07/15 - 13:11 - کد خبر: 3732 نسخه چاپی

نصر: کارشناس مسائل شهری گفت: شهر اردبیل از حیث بی‌توجهی به بازگشایی معابر عمومی و خیابان‌های اصلی در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، میرسراج هاشمی کارشناس مسائل شهری در گفت وگویی اظهار کرد: ما باید در راستای تحقق آرمان‌ شهرسازی قدم برداریم چرا که امروز شهرهای ما از مهاجرت، توسعه بی‌رویه و نامتوازن و غیراصولی و ترافیک شهری رنج می‌برد و ما نمی‌توانیم یک رویه منسجمی را ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم تنها خیابان اصلی شهر اردبیل زمانی نه چندان دور به محل تردد خودروهای زمامداران کشوری و استانی اختصاص یافته و در جابجایی شهروندان مورد استفاده درشکه‌چی‌ها قرار گرفته بود به طوری که امروز به زور حداکثر 6 خودرو از این مسیر عبور می‌کنند.

هاشمی افزود: این خیابان و معبر که در حقیقت رگ اصلی شهر محسوب می‌شود و مسیر شرق و غرب را به هم متصل کرده به محل گذر و همچنین تجمع مراکز تجاری و گردشگری تبدیل شده و کماکان بار اصلی ترافیک شهر را تحمل می‌کند در حالی که در همان وسعت و اندازه 100 سال پیش خود بدون تغییر در گذر زمان و دست نخورده باقی مانده است.

این کارشناس شهری ادامه داد: در همه کشورهای دنیا مسیرهای اصلی شهر در عین حفظ قدمت و تاریخ خود مورد بازگشایی قرار می‌گیرد و به تناسب افزایش تردد خیابان‌های جدید و گذرگاه‌های مناسبی اجرا می‌شود که متاسفانه این امر در شهر اردبیل نادیده گرفته شده است.

هاشمی بیان کرد: این محور اصلی شهر نه تنها به محل تردد گردشگران تبدیل شده بلکه به عنوان شاهرگ حیاتی حمل و نقل و ترافیک محسوب می‌شود و وظیفه مسئولان شهری است تا به توسعه این بخش نیز توجه کنند.

وی گفت: شهر اردبیل از لحاظ بی‌توجهی در بازگشایی معابر عمومی و خیابان‌های اصلی در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد به طوری که هر مسئول شهری در آغاز فعالیت خود بیشتر به فکر احداث مجوعه‌های گردشگری و توسعه تفرجگاه‌هاست تا میهمانان به صورت موقت و فصلی از آن استفاده کنند.

هاشمی تصریح کرد: در حالی که توسعه معابر و خیابان‌ها به عنوان رگ‌های اصلی شهر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و به یک معضل لاینحل تبدیل شده است.

وی اذعان کرد: مسئولان شهری ما باید همچون یک پزشک در علاج‌بخشی به این معضل اقدام کنند، اما این مسئولان همچون پزشکی بی‌تجربه به جای علاج‌بخشی در گرفتگی عروق قلب بیمار خود را به برداشتن بار اضافی توصیه کرده و این امر را به او تجویز می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه مسئولان باید به وظیفه خطیر خود در این زمینه عمل کرده و در یک مدیریت مناسب شهری بتوانند جوابگوی نیازهای فعلی باشند، اظهار کرد: در کنار برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی اعتبار مناسب و به موقع نیاز است تا ما به یک مدل جدید و مناسب دست یابیم تا در کنار ممانعت از احداث ساختمان‌های بدون مجوز جلوی سد معابر عمومی گرفته شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید در کنار توجه به زیبایی شهر و بهره‌گیری از توان نیروی انسانی ماهر به سمتی حرکت کنیم تا ضمن پرهیز از حاشیه‌نشینی به بازگشایی و توسعه معابر شهری توجهی جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اردبیل در رتبه‌های برتر بی‌توجهی به بازگشایی معابر قرار دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار