مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

بحران کرونا تحولات پیش بینی شده آینده کار را به واقعیت تبدیل کرد

1399/11/17 - 18:09 - کد خبر: 37306 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: بحران کرونا تحولات پیش بینی شده‌ی آینده کار را به واقعیت تبدیل کرد.

به گزارش نصر، حسین فتحی در چهارمین جلسه شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت در استان، با بیان چالش‌های ناشی از بحران کرونا، اظهار کرد؛ کرونا نه فقط تاب آوری نظام سلامت بلکه تاب آوری نظام‌های اقتصادی اجتماعی کشورها را بدون تبعیض به چالش کشید.
وی با اشاره به شرایط خاص سال ۹۹، تشریح کرد: در سال ۹۹ با روزهای تاریخی در حوزه‌های مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه، فشارهای اقتصادی، شیوع کرونا رو به رو بودیم که لازم است از فرصت‌ها و ظرفیت‌های متقابل با توان افزایی و هم افزایی در راستای خدمت به آحاد مردم  و ارائه دستاوردهای حاصله با جدیت استفاده کنیم.
وی با اشاره به تحولات اساسی در حوزه اشتغال، ضریب نفوذ اشتغال دیجیتال، فرایند دیجیتالی شدن و اشتغال پلت فرم و آنلاین، اظهار کرد: بحران کرونا در کنار تهدیدها، فرصت‌های مناسبی را در حوزه مهارت آموزی و ارتقای مهارت و اصلاح ساختار اقتصادی، انعطاف‌پذیری و تغییر قوانین منطبق با تغییرات تکنولوژی فراهم کرده است. 
به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، فتحی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی کمترین میزان تعدیل نیروی کار را در واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور دارد، افزود: با نجابت کارگران در عرصه کار و تلاش، پایداری اشتغال و مقاومت کارفرمایان در عرصه کارآفرینی کمترین میزان تعدیل نیروی کار را در کشور شاهد بودیم.
وی گفت: این موفقیت مرهون تلاش‌های کارگران، کارفرمایان و همراهی تمامی دستگاه‌های همکار در حوزه خدمت رسانی است.
انتهای پیام/
 بحران کرونا تحولات پیش بینی شده آینده کار را به واقعیت تبدیل کرد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار