امیر سرتیپ میرزایی تاکید کرد؛

ارتش در کنار امام راحل و همدل با مردم در پیروزی انقلاب بود/ ارتشی ها هیچ گاه در جریان پیروزی انقلاب، مقابل مردم دست به اسلحه نبردند

1399/11/16 - 22:50 - کد خبر: 37270 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان گفت: این را به طور قطع بیان می کنم که اگر ارتش در کنار امام و همدل و همگام با مردم نبود، انقلاب ما یا پیروز نمی شد و یا به سختی پیروز می شد. مردم این مهم را باید به خوبی بدانند که ارتشی ها هیچ گاه در جریان پیروزی انقلاب در مقابل مردم دست به اسلحه نبردند.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی به مناسبت ایام الله دهه فجر در جمع کارکنان یگان های مستقر ارتش در کلانشهر تبریز با اشاره به لزوم مطالعه و تحقیق در زمینه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به عقیده من اگر پیکره ی ارتش از جنس مردم نبود و ارتش در کنار ملت نبود انقلاب اسلامی یا نمی توانست پیروز شود و یا تلفات بسیار زیادی از مردم انقلابی گرفته می شد.
 
وی تاکید کرد: به عقیده من دلایل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را می توان در چند گروه دسته بندی کرد که نخستین آن ها مسلما وجود مبارک حضرت امام خمینی(ره) به عنوان هدایتگر و رهبر بود. عامل دوم وجود مردم در کنار امام بود که امروزه همه می دانیم هیچ تحول و انقلابی بدون حضور مردم امکان پذیر نیست.
 
ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل در ادامه افزود: سومین عامل که جزو عوامل اصلی و کلیدی پیروزی انقلاب اسلامی است، یقینا همراهی ارتش با انقلاب بود. این را به طور قطع بیان می کنم که اگر ارتش در کنار امام و همدل و همگام با مردم نبود، انقلاب ما یا پیروز نمی شد و یا به سختی پیروز می شد. ارتش از سال ۴۲ تا سال ۵۷ با امام همراه بود و تنها تعدادی از فرماندهان ارتش در کنار امام نبودند.
 
شهید سپهبد محمدولی قرنی اولین شهید انقلاب
امیر میرزایی در ادامه با اشاره به امیر سپهبد شهید قرنی گفت: سپهبد قرنی از زمان قبل از سال ۴۲ نیز با رژیم پهلوی مشکل داشت و به اعدام محکوم شده بود که با وساطت تعدادی از علما اعدام نشد که وی بعد از نهضت امام خمینی(ره) نیز مجدداً به اعدام محکوم شد که باز هم با وساطت علما بالای چوبه دار نرفت. این داستان ادامه داشت تا این که سپهبد قرنی به عنوان نخستین شهید انقلاب اسلامی به شهادت رسید.
 
این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقش ویژه "ارتش قبل انقلاب" در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ارتشی ها از مدت ها قبل از انقلاب با امام(ره) در ارتباط بودند و گام های بزرگی در راه پیروزی نهضت برمی داشتند. از جمله اقدامات ارتش قبل انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی می توان به چاپ اعلامیه های امام خمینی(ره) در چاپ خانه های ارتش اشاره کرد.
 
امیر میرزایی در ادامه گفت: مردم این مهم را باید به خوبی بدانند که ارتشی ها هیچ گاه در جریان پیروزی انقلاب در مقابل مردم دست به اسلحه نبردند. مطابق آمار یکی از کمترین آمار شهدا را ما در انقلاب اسلامی ایران داریم و این تنها با قرار گرفتن ارتش در کنار مردم حاصل شد و می بینیم در بعضی انقلاب های جهان که ارتش در کنار رژیم و پشتیبانش بوده، تلفات انسانی بسیاری از مردم گرفته شده است.
 
حتی یک گلوله ارتش به سوی مردم شلیک نشد
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱حمزه آذربایجان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: هیچ تانکی از ارتش در زمان انقلاب مسلح نبود و حتی یک گلوله تانک توسط ارتش به سمت مردم تیراندازی نشد و حتی در تاریخ داریم که بیشترین آمار جابجایی بیماران و مجروحان به بیمارستان ها در زمان حکومت نظامی توسط ادوات و خودروهای ارتش بوده است. از اتفاقات مهم این ایام می توان به بیعت نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد، این اعلام بی طرفی ارتش یک گام بسیار مهم رو به جلو در راه پیروزی انقلاب بود.
 
سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی در پایان تاکید کرد: حضرت امام خمینی به درستی ارتش را می شناخت که ایشان به درستی دستور به ابقای ارتش و نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران دادند. امروز ارتش علاوه بر دفاع از استقلال و مرزهای کشور، در تمامی بلایای طبیعی و غیر طبیعی در این سال ها حضور داشته که این موجب دلگرمی مردم و اعتمادشان به ارتش شده و امروز ملت ایران، ارتش جمهوری اسلامی را از خودشان بدانند.
 
انتهای پیام/
 
ارتش در کنار امام راحل و همدل با مردم در پیروزی انقلاب بود/ ارتشی ها هیچ گاه در جریان پیروزی انقلاب، مقابل مردم دست به اسلحه نبردند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار