مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

تمدن سازی، نیازمند تربیت نیروی صالح است

1399/11/16 - 21:53 - کد خبر: 37266 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران در راستای تمدن سازی و زمینه‌سازی برای ظهور، گفت: تمدن سازی، نیازمند تربیت نیروی صالح است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی در مراسم ازدواج ۵۰ زوج طلبه و بسیجی در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، اظهار کرد: امروز یک محفل معنوی و نورانی برپا شده و حاضران این جلسه باید در تمدن‌سازی و لبیک گویی به فرامین رهبری، پیشتاز باشند.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به چله دوم انقلاب اسلامی و وظایف و تکالیف محوله در این رابطه، اظهار کرد: امام راحل ویژگی‌ها خاص و برجسته‌ای داشته و جامع اضداد بودند، به طوریکه در کانون خانواده اهل سازش و در مقابل دشمن، استکبارستیز بودند.
وی با تاکید بر اینکه مصادیق عملی سبک زندگی اهل بیت(ع) در زندگی حضرت امام راحل و پرورش یافتگان مکتب او، همچون سلیمانی‌ها، تجلی می‌یابد، اضافه کرد: این مصادیق، الگوی امروز جامعه و چراغی در مسیر زندگی ما هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسینی در ادامه ضمن تبریک به زوج‌های حاضر در مراسم، تاکید کرد: ازدواج و زندگی نیازمند برخی تفاهم‌ها بوده و زوجین باید به پنج نوع بلوغ برسند که به ترتیب شامل "بلوغ جنسی، بلوغ عاطفی، بلوغ اجتماعی، بلوغ اقتصادی و بلوغ عقلی" است.
وی با تاکید بر اینکه رسیدن به این پنج بلوغ، نیازمندی ازدواج بوده و به زندگی جهت می‌دهد، گفت: دشمن هزینه‌های بسیاری صرف می‌کند تا بنیان خانواده را در ایران اسلامی خدشه‌دار کند، چراکه فرهنگ ایرانی، خانواده محور است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد افزایش جمعیت کشور، اضافه کرد: باید در مقابل هجمه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان که در تلاش برای کاهش نسل ایرانی هستند، بایستیم؛ برای تمدن‌سازی و زمینه‌سازی ظهور باید نیروی صالح تربیت شود.
به گزارش ایسنا، مراسم ازدواج ۵۰ زوج طلبه و بسیجی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سپاه ویژه ناحیه غدیر در مصلی امام خینی (ره) برگزار شد.
انتهای پیام/
 تمدن سازی، نیازمند تربیت نیروی صالح است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار