مدیرکل تأمین اجتماعی استان خبر داد:

حذف دفاتر درمانی تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در آذربایجان‌شرقی

1399/11/16 - 15:00 - کد خبر: 37248 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به حذف دفاتر درمانی کاغذی تأمین اجتماعی از ابتدای اسفند ماه‌ سال‌جاری، شرایط بهره مندی از نسخه نویسی الکترونیکی را تشریح کرد.

به گزارش نصر، جعفر سمساری اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن امکان ارایه خدمات ویزیت، تجویز دارو، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری، فیزیوتراپی و ... در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارایه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از اول اسفند ماه سال‌جاری متوقف خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تمامی افراد تحت پوشش سازمان می‌توانند با ارایه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند، ادامه داد: در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی نیز الزامی به ارایه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست.
وی تأکید کرد، تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کنند.
سمساری یادآور شد: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق سایت medical.tamin و یا شماره گیری  #1420*4*  و همچنین نصب اپلیکیشن موبایل با مراجعه به سایت pwa.tamin.ir  اقدام کرده و در مواردی که بر اساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان باشد، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه 1420 موضوع پیگیری کنند.
وی اعلام کرد: تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام کنند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان، وی افزود: هماهنگی لازم با بیمه مرکزی برای پذیرش نسخ الکترونیک توسط شرکت‌های ارایه‌دهنده بیمه تکمیلی درمان به عمل آمده و در صورت تجویز دستور پزشک بر روی سرنسخه نیز، بیمه شده می‌تواند نسخه کاغذی پزشک را همانند گذشته به بیمه تکمیلی مربوطه تحویل داده و خدمات مورد نظر را دریافت کند.
انتهای پیام/
حذف دفاتر درمانی تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار