خبر/

بهره‌مندی از ظرفیت‌های ورزشی عاملی موثر در توسعه صنعت گردشگری است

1399/11/16 - 12:09 - کد خبر: 37230 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های ورزشی عاملی مؤثر در راستای توسعه صنعت پویای گردشگری بوده و توجه به آن ضروری است.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده روز پنج‌شنبه در دومین نشست کمیته گردشگری ورزشی استان از تعریف رویدادهای ورزشی در راستای توسعه گردشگری ورزشی استان خبر داد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت ‌های قابل ‌توجه و کارآمد حوزه ورزشی آذربایجان شرقی و به منظور تامین اوقات فراغت جوانان و همچنین گردشگران، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان در دستور کار معاونت گردشگری این اداره کل قرار گرفته است.
وی گفت: طی سال‌های اخیر گردشگری ورزشی از جمله بخش‌های مورد توجه گردشگران در اقصی نقاط جهان بوده که به همین دلیل توجه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های ورزشی در راستای تقویت گردشگری منطقه بسیار لازم و ضروری است.
بایرام زاده اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی و در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری ورزشی و معرفی رویدادهای ورزشی،  ایجاد تور مسافرتی در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا،  عرصه ورزش یکی از مهمترین بخش های جذب گردشگر داخلی و خارجی برای هر شهر و منطقه به شمار می رود، اما این مهم تاکنون در کشور و آذربایجان شرقی همواره مورد غفلت قرار گرفته است.
توجه و برنامه ریزی برای اجرای مسابقات مختلف ورزشی در ابعاد قهرمانی، همگانی،  نمایشی از جنبه های تخصصی گردشگری است که می تواند بخش قابل توجهی از توریست های داخلی و خارجی را روانه محل برگزاری چنین مسابقاتی کند که تاکنون در تدوین و اجرای چنین برنامه هایی وزارت ورزش و جوانان و میراث فرهنگی گام های جدی برنداشته اند.
شرایط اقلیمی و آب و هوایی تبریز و آذربایجان به راحتی اجازه برگزاری رشته های مختلف ورزشی در فصل سرما و گرما را می دهد و امکاناتی نیز در این زمینه در سطح استان وجود دارد که با سهل انگاری هایی مواجه شده است، چه بسا اندکی توجه به ورزش می تواند اثرگذاری فوق العاده ای در توسعه صنعت گردشگری منطقه داشته باشد.
آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب های ورزشی کشور و برخورداری از طبیعت کوهستانی،  همواره در فصل زمستان از زیبایی های بسیار خاص برخوردار است و می تواند یکی از بهترین نقاط کشور برای جذب گردشگر زمستانی در حوزه ورزش باشد.
پرداختن به ورزش های بومی و محلی آذربایجان که از گذشته تاریخی بسیار طولانی برخوردار بوده و یکی از جاذبه های مهم فرهنگی و اجتماعی این خطه به شمار می رود، باید جزو برنامه های توسعه گردشگری آذربایجان شرقی قرار بگیرد که در آن روحیات، تمدن، تاریخ و فرهنگ هزاران ساله آذربایجان در قالب ورزش های محلی نهفته شده است.
انتهای پیام/
بهره‌مندی از ظرفیت‌های ورزشی عاملی موثر در توسعه صنعت گردشگری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار