خبر/

امروز هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی ناسالم است

1399/11/16 - 11:11 - کد خبر: 37220 نسخه چاپی

نصر: مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد، هوای کلانشهر تبریز امروز (پنجشنبه) برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

به گزارش نصر،  هوای تبریز از دیروز از شرایط سالم خارج شده و میانگین شاخص آلودگی هوای این شهر در شبانه روز گذشته براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۵۲ است.
کارشناسان بهداشتی به ساکنان این شهر توصیه می کنند حتی الامکان از حضور در محیط‌های باز و انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی خودداری کنند.
شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است و همچنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی محسوب می‌شود و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.
گفته می شود استفاده از مازوت در نیروگاه برق حرارتی تبریز به همراه پدیده وراونگی و تردد پرشمار خودروها از دلایل اصلی آلودگی هوای کلان شهر ۱.۸ میلین نفری تبریز در فصول سرد سال است.
هشت ایستگاه پایش کیفی هوا در مناطق آبرسان، هتل مرمر، حکیم نظامی، میدان نماز، بهداشت، میدان آذربایجان، راه آهن و باغمشال تبریز وجود دارد.
انتظار می رود با ورود سامانه بارشی جدید که از فردا جمعه وارد استان می شود از آلودگی هوای تبریز کاسته شود.
انتهای پیام/
امروز هوای تبریز برای همه گروه‌های سنی ناسالم است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار