مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

6 خط گسل اصلی در شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز شناسایی شده است

1399/11/16 - 10:58 - کد خبر: 37218 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به جانمایی حریم‌های گسل شهر تبریز، گفت: شش خط گسل اصلی در شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز شناسایی شده که گسل شماره پنج بحرانی‌ترین گسل است.

به گزارش نصر، ابوالقاسم سلطانی عصر چهارشنبه ۱۵ بهمن، در جلسه بررسی مشکلات مربوط به حوزه مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر طبق تکلیف قانونی، موضوع گسل‌ها در نقشه‌های ریز مقیاس به‌صورت رقومی و براساس نقشه‌های پایه‌ای، با دقت بسیار بالا در پایه‌های جی‌آی‌اس، ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه مقرر بود دستورالعمل ساخت‌وساز در این مناطق نیز تا پایان سال اعلام شود که خوشبختانه در آذر ماه ابلاغ شد، افزود: قرارداد طرح تفصیلی تبریز نیز با هدف مدیریت بحران و تاب آوری شهری از محل اعتبارات بازآفرینی بسته شد.
براساس این گزارش، مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: به‌طورکلی ۱۹۹۰۷ سازه در شش گسل تبریز وجود دارد که ۱۵۵۳۲ سازه در گسل پنج، ۳۳۷۳ ساز در گسل شماره سه، ۱۱۱۸ سازه در گسل شماره دو، ۵۴۵ سازه در گسل شماره یک و ۵۱۲ سازه در گسل شماره چهار وجود دارد.
وی اضافه کرد: ۱۴ اداره کل، دو مجموعه ارتباطات و مخابرات، ۲۸ انبار، یک ایستگاه آتش‌نشانی، ۴۳ بازار سنتی، ۲۹۰۷ مجموعه تجاری و خدماتی، یک مجموعه بهداشتی، دو مجموعه بیمارستانی، ۲۱ مجموعه سایر مراکز درمانی، سه پادگان، ۲۳ پمپ بنزین، ۲۶ باب مدرسه، دو دانشگاه، پنج باب از سایر مراکز آموزشی، چهار مجموعه فرهنگی هنری و ۴۴ مجموعه تاریخی یا مذهبی که در مجموع مساحت کلی این کاربری‌ها حدود ۲۰ میلیون متر مکعب بوده که در محدوده گسل‌های حریم اصلی واقع شده است.
سلطانی با اشاره به اینکه ۱۲۶۵۹ سازه نیز در گسل‌های حریم فرعی وجود دارد که شامل ۱۰۱ ساختمان بااهمیت است، گفت: در این میان، 86 درصد سازه‌ها خشتی و گلی و 14 درصد نیز بتنی و فلزی است.
انتهای پیام/
6 خط گسل اصلی در شعاع ۳۰ کیلومتری تبریز شناسایی شده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار