رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

نقد علمی آراء قضایی نقش موثری در رشد و ارتقاء دستگاه قضا دارد

1399/11/15 - 19:30 - کد خبر: 37198 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: نقد علمی آراء دادگاه‌ها توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی حوزه حقوق می‌تواند نقش بسزایی در رشد و ارتقاء دستگاه قضایی ایفا کند.

به گزارش نصر، موسی خلیل الهی در نشست نقد آرای قضائی دادگستری استان که با حضور قضات مجرب دادگستری و اساتید دانشگاهی و وکلای کانون وکلای دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های تحولی قوه قضائیه استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان جامعه در ارتقای جایگاه دستگاه قضائی یکی از اولویت‌های دادگستری استان به شمار می‌رود.
وی افزود: به منظور پیشبرد سیاست‌های کلان قوه قضائیه در فراهم کردن بسترهای تضارب و نقد آرا قضائی برای احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت آرا صادره از دادگاه‌های استان با حضور نخبگان و اساتید حوزه حقوق، به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نقد علمی آرا دادگاه‌ها توسط نخبگان و اساتید دانشگاهی حوزه حقوق می‌تواند در رشد و ارتقا دستگاه قضائی نقش بسزایی ایفا کند.
وی تاکید کرد: تبیین و نقد آرا دستگاه قضائی در حوزه پژوهش در دستگاه قضائی کمک علمی خوبی به قضات بوده و در اتقان آرا تأثیرگذار است.
طی این نشست آرا قضائی صادره از شعبات مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نتایج آن در قالب کتاب از طریق دادگستری استان منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/
نقد علمی آراء قضایی نقش موثری در رشد و ارتقاء دستگاه قضا دارد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار