مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی:

افزایش مشارکت مردم نشان بارزی از تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

1399/11/15 - 17:19 - کد خبر: 37195 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افزایش مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: افزایش کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد در ۴۲ سال گذشته، نشان بارزی از دست‌یابی به اهداف انقلاب است.

به گزارش نصر، بدر شکوهی روز چهارشنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان، افزود: در تمامی عرصه‌های جامعه هر وقت زمینه برای حضور و مشارکت مردم هموار شده است دستاوردهای بزرگی نصیب کشور شده است.
وی همچنین با اشاره به مشارکت سازمان‌های مردمی و غیردولتی در کنترل بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع پیک چهارم  این بیماری، انتظار داریم سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات خیریه در آستانه عید نوروز، دولت و دستگاه های استانی را را کمک کنند تا با همکاری هم بتوانیم مشکلات اقشار آسیب‌پذیر را کاهش دهیم.  
وی افزود: از مسئولیت های اصلی تشکل‌های مردمی در این روزها، فرهنگ سازی برای جلوگیری از عادی انگاری شیوع کرونا در جامعه است، زیرا احساس می شود عده ای از مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند.  
در این جلسه پروانه فعالیت ۱۱ سازمان مردم نهاد جوانان به تصویب رسید و اعضا با صدور پروانه فعالیت برای موسسه قرآنی جامعه یاس موافقت کردند.
براساس این گزارش،  تعداد سمن های استان از ۳۰۰ سازمان در سال ۱۳۹۲ اکنون به بیش از ۷۵۰ سمن فعال رسیده است.

افزایش مشارکت در حمایت از معلولان نشان‌دهنده همبستگی مردم است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان،  با بیان اینکه خیران، بازوان توانمند دولت در کارهای اجرایی هستند، گفت: افزایش مشارکت‌های مردمی در حمایت از جامعه معلولان، گویای ضریب بالای همبستگی و مواسات در میان شهروندان استان است.
بدرشکوهی خاطرنشان کرد: موسسات و سازمان‌های خیریه فعال و ریشه‌دار استان در حوزه‌های مختلف مانند نگهداری از معلولان و سالمندان عملکردی درخشان و برجسته در کشور داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا، فشار مضاعفی بر اقشار مختلف اجتماعی بویژه سالمندان و معلولان وارد کرده است، افزود: باید توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این بخش از جامعه صورت گیرد و اقدامات هدفمند جهت افزایش تاب‌آوری اجتماعی این افراد اجرا شود.
شکوهی گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان ظرفیت بسیار مهمی برای شناسایی مسایل و مشکلات مددجویان به شمار می روند و در کنار این امر می توانند راهبردهای علمی لازم جهت شکوفایی استعدادهای معلولان و تسهیل و روان‌سازی زندگی آنها در اجتماع ارائه کنند که لازم است برای استفاده بهینه از این ظرفیت برنامه ریزی شود.
مدیر کل بهزیستی استان نیز در این جلسه گزارشی از میزان کمک های نقدی و غیرنقدی خیران استان در حمایت از جامعه معلولان ارائه کرد و گفت: در سال جاری ساخت ۴۸۵ مسکن برای خانوده های دارای دو معلول از محل اعتبارات دولتی و مساعدت های مردم و خیران انجام شده است که ۴۰۰ مسکن تکمیل و تحویل مددجویان شده و بقیه نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
فرگل صحاف افزود: در ۹ ماهه سال ۹۹، میزان اعتبارات دولتی و کمک های نقدی خیران استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است که با وجود مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در جامعه، نشان دهنده توجه ویژه دولت و همچنین فرهنگ خودیاری و همدلی بالای مردم استان است.
انتهای پیام/
افزایش مشارکت مردم نشان بارزی از تحقق اهداف انقلاب اسلامی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار