رحیم شهرتی فر/

صدا و سیمای استان یا کمیته ي تبلیغاتي برخي از نمایندگان مجلس؟!

1398/07/15 - 12:02 - کد خبر: 3719 نسخه چاپی

نصر: اخیراً صدا و سیمای استان سلسله برنامه ای تحت عنوان "با نمایندگان" را ضبط و پخش می کند.

این اقدام در ظاهر قضیه، اقدامی شایسته برای ارائه ي گزارش عملکرد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است اما هر بیننده ي هوشيار و منصفی متوجه می شود در این برنامه، گویی ميزبان و مجری و مصاحبه كننده اي وجود ندارد تا از نماینده ي ميهمان، سوالاتی را بپرسد که برای مردم حوزه های انتخابیه مطرح است.
به نظر مي رسد مخاطبان اين برنامه، در حد مخاطبان برنامه هاي خردسال و كودك نيز جدي گرفته نمي شوند تا شماره ي پيامك و يا تلفني زيرنويس شود و نظر و سؤالات بينندگان ضبط و مورد ارزيابي قرار گيرد!
در اصل هيچ سؤالي از نماینده پرسيده نمی شود كه چه طرحها و پیشنهادهايي برای حل مشکلات کشور و استان، در طول نمایندگي خود ارائه كرده و در رسالتي كه بر دوش گرفته، تا چه ميزان موفق بوده است؟ از نمایندگان سوال نمی شود چرا در مورد فعاليت هاي اقتصادي خود و فرزندان و اطرافيانتان و نيز در مورد دارايي هاي خود و راه كسب آن ها، شفاف سازي نمي كنيد؟ مدرک تحصیلی واقعی شما چیست و چرا دانسته اجازه مي دهيد شما را با عنواني خطاب كنند كه فاقد آن مدرك هستيد؟!
به نظر مي رسد این برنامه عملا به تریبون تبلیغاتی برخي از نمایندگان مجلس تبدیل شده است تا در آستانه ي انتخابات پیش رو، هر چه می خواهند بگویند؛ خود را دلسوز مردم و ساير نمايندگان را كم كار و بي مسئوليت قلمداد نمايند.
آيا درست اين نيست كه هر نماينده اي به دور از حب و بغض و تخريب ديگران، با صداقت كامل پاسخگوی اقدامات و عملکرد خود در دوره ي نمايندگي خود باشد؟
از مسئولان محترم استان، به ويژه از نماینده ي عالی دولت در استان، انتظار مي رود به سیاه نمایی هاي برخي، پاسخی درخور دهند. آيا سكوتشان ناشي از اين نيست كه مطمئن اند صدا و سیمای استان پاسخ و عكس العملشان را پخش نخواهد کرد!؟
و باز جای سؤال است که چرا نهادهای نظارتی انتخابات و مسئولان پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، به صدا و سیمای استان تذکر لازم را نمی دهند تا در آستانه ي برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، رسانه ي ملی را به کمیته ي تبلیغاتی برخي از نمایندگان مجلس تبدیل نکنند؟
سؤال مهم ديگري نيز مطرح است و آن اين كه چرا با وجود چندين مجري استاني باسابقه و بي طرف و صاحبِ وجهه ي اخلاقي و اجتماعي در بين عموم مردم، مجري اي كه از خويشاوندان نزديك يكي از كانديداهاي احتمالي با گرايش به جناحي خاص است، براي اين برنامه انتخاب شده است؟!
آيا هرآنچه در اين برنامه رخ مي دهد، اتفاقي است؟!
راستی ، چرا رسانه های بی طرف  و تعداد کثیر پایگاه های خبری و اطلاع رسانی استان  ساکت نشسته اند؟ آيا از سوالات و ایرادات و خواسته های مردم بی خبرند؟

انتهای پیام/

صدا و سیمای استان یا کمیته ي تبلیغاتي برخي از نمایندگان مجلس؟! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار