اتوبوس‌های برقی و خودران ترکیه به آمریکا و رومانی صادر می‌شود

1399/11/15 - 15:36 - کد خبر: 37189 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت کارسان ترکیه تولید کننده اتوبوس‌های برقی و خودران آتاک اعلام کرد که این اتوبوس‌ها به زودی در خیابان‌های ترکیه، آمریکا و رومانی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش نصر، اوکان باش، مدیر عامل شرکت کارسان ترکیه، سازنده اتوبوس‌های برقی و بدون راننده (خودران) آتاک در رابطه با روند تولید انبوه و صادرات این محصول جدید گفت: نخستین بخش از تولید انبوه این اتوبوس‌ها که صدرصد با برق کار می‌کنند به رومانی و آمریکا صادر خواهند شد.
مدیر عامل شرکت کارسان ترکیه در این زمینه گفت: تاکنون دو سفارش دریافت کردیم. روند تولید نخستین سفارش رو به اتمام است ومرحله ساخت دومین سفارش نیز در خط تولید آغاز شده است. از نخستین محصول ما در رومانی به عنوان یک شاتل استفاده خواهد شد. سپس در ماه مه یا ژوئن نیز سفارش دوم را به آمریکا تحویل خواهیم داد. در حال حاضر با اپراتورهای دیگر نیز در حال رایزنی هستیم.
وی در مورد رونمایی از این اتوبوس‌‌ها در مجتمع ریاست جمهوری ترکیه گفت: امروز ترکیه دارای اتوبوس‌های برقی مرحله 4 ساخت ملی است. رئیس جمهورمان بسیار هیجان زده شدند. تولید این اتوبوس‌ها توسط مهندسان ترکیه‌ای در کشور را مایه افتخاری بزرگ دانستند.
باش در رابطه با روند تولید اتوبوس‌های آتاک گفت: ما از سه سال گذشته تمامی سرمایه‌گذاری‌های لازم برای تولید محصولات را با توجه به فناوری‌های آینده انجام دادیم. موقع طراحی اتوبوس‌های برقی آن‌ها را با توجه به گسترش فناوری خودروهای خودران در آینده، بدین شکل تولید کردیم. حدود دو سال است که در بازار خودروهای برقی هستیم.
وی با بیان این که پس از صادرات این محصول به آمریکا و اروپا، اتوبوس‌های برقی خودران برای نخستین بار در این مناطق فعالیت خواهند کرد، گفت: نمی‌گویم برای نخستین بار در جهان چرا که در چین احتمالا برخی محصولات مشابه وجود داشته باشد، از جزئیات آن‌ها باخبر نیستم. در این زمینه محتاطانه حرکت می‌کنیم، گاها در مورد برخی محصولات گفته می‌شود برای نخستین بار در جهان، شاید آن طور نباشد. اما این واضح است اتوبوس‌های آتاک یک نمونه پیشرو هستند.
انتهای پیام/
اتوبوس‌های برقی و خودران ترکیه به آمریکا و رومانی صادر می‌شود خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار