گزارش اختصاصی نصر از آخرین وضعیت بزرگترین سالن کشور در تبریز!

تعطیلی مجتمع ورزشی پارک بزرگ ائل گولی تبریز/ پاسخ سازمان سیما و منظر

1399/11/15 - 12:11 - کد خبر: 37163 نسخه چاپی

نصر: مجتمع ورزشی و تفریحی سایمان پارک بزرگ ائل گولی تبریز به عنوان یکی از طرح های مشارکتی شهرداری تبریز و بخش خصوصی 15 سال پیش عملیات احداث اش آغاز شد.

به گزارش نصر، این پروژه در دوران علیرضا نوین شهردار وقت تبریز و آن زمان که پروژه های سرمایه گذاری در این کلانشهر رونق فراوانی داشت احداث و تکمیل شد.
مجموعه ای که با عنوان بزرگترین و مجهزترین سالن اسکیت کشور در تبریز فعالیت اش را آغاز کرد ولی این مجموعه همواره با چالش های جدی مواجه بوده است که به نظر می رسد اغلب این چالش ها به نحوه قرارداد و مفاد آن بر می گردد.
شهرداری تبریز در برهه های زمانی مختلف علیه این مجموعه شکایت کرده و خواستار احقاق حق خود شده و مالکان نیز در برخی از موارد هزینه های مطروحه را پرداخت کرده و در برخی نیز به دفاع از خود پرداخته اند.

سنگ اندازی شهرداری!
سرپرست مجتمع سایمان  در این خصوص به خبرنگار نصر گفت: این محل در زمین شهرداری احداث شده است و نیاز است که شهرداری پاسخگو باشد و رایزنی صورت بگیرد نه اینکه هر روز سنگ اندازی کرده و ما را اذیت کنند، تنها حرفم این است که شهرداری تکلیف سرمایه گذاران را روشن کند.
"ارسلان علیجانی منفرد" که عضو تیم ملی اسکیت هاکی ایران نیز است درباره بی مهری ها و بدقول هایی که از طرف شهرداری ضورت گرفته است، گفت: در زمان شهرداری آقای نوین قرارداد مجتمع سایمان را بستیم و حدود دو سال و نیم ساخت مجموعه طول کشید، بعد از بهره‌برداری یکسری درخواست های غیر متعارف از سوی شهرداری مطرح شد و از زمانی که ما آنها را قبول نکردیم همه چیزمان را زیر سوال بردند.
وی ادامه داد: مجموعه با همکاری شهرداری ساخته شده و تمام نقشه‌ها و نظارت‌های ساخت توسط شهرداری انجام شده است، در خرداد ۹۳ مجتمع سایمان را افتتاح کردیم و قرار بود ۲ میلیارد تومان در اینجا سرمایه‌گذاری کنیم که به دلیل گرانی ها تمام هزینه‌ها با ۶ میلیارد تومان تمام و برای افتتاح آماده شد.
وی افزود: در قرارداد مشارکتی تمام ارزش‌ها را می سنجند و سپس یک سود مشارکتی در نظر می‌گیرند، متاسفانه بعد از افتتاح مجموعه از طرف شهرداری درخواست های نامتعارفی شد و ما چون هزینه و سرمایه گذاری کرده بودیم این درخواست را رد کردیم.
وی گفت: سازمان پارک ها سعی کردند برای اینکه خود را مبرا کنند در مجتمع ایرادهایی را گرفتند و از آن زمان با شهرداری به مشکل برخوردیم.
وی تاکید کرد: معمولا طبق قانون قراردادی که بین بخش خصوصی و شهرداری منعقد می شود باید تمام موارد و جوانب رعایت شود و طرفین طبق قرارداد اظهار نمایند.
عظیمی منفرد با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را در بهتر بودن مجتمع به کار گرفته است، گفت: مجموعه را با نگاه مشارکتی درست نکرده‌ایم بلکه با این نگاه مجموعه را ساختیم که گویی ملک شخصی خودمان است و تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را به کار گرفتیم، این مجموعه از لحاظ فنی هفت بخش دارد؛ زمین اسکیت از لحاظ استاندارد در خاورمیانه نمونه و همتا ندارد به جرأت می‌توانم بگویم نه در تهران و نه در سایر استان ها چنین زمینی وجود ندارد کیفیت زمین اسکیت به قدری زیاد است که مسابقات اسکیت هاکی در اینجا برگزار می‌شود، سال قبل تیم سایمان در ایران اول شد.
وی در این رابطه افزود: سعی کردیم در اسکیت استانداردهای لازم را طی کنیم و امروز زبانزد کل کشور هستیم، اهالی اسکیت از سراسر کشور وقتی به تبریز می آیند آرزو دارند در تبریز زندگی کنند و چنین سالنی داشته باشند، این زمین قابلیت یخ شدن را نیز دارد.
وی ادامه داد: در مجتمع سایمان، یک سمت فروشگاه ورزشی داریم و سمت دیگر رستوران مظفریه که به عنوان یکی از برندهای تبریز و یکی از جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید، طبقه بالا کافی شاپ، مهد کودک مینی لند جزو برندهای تبریز و در واقع خانه مشاغل است و خلاصه از شهر مشاغل کودکان است، خانه تولد یکی دیگر از فضاهای این مجتمع است که همه این مجموعه ها را در اینجا گردآوری کردیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: از لحاظ کیفیت کار و برندها خیلی حساسیت داریم و تمامی این حساسیت ها باعث شده است تا بتوانیم در تیم ملی از تیم اسکیت سایمان چندین بازیکن داشته باشیم که برای تبریز افتخار است، البته ناگفته نماند که توانسته ایم رنک هشتم جهانی را نیز بدست بیاوریم.
وی ادامه داد: متاسفانه در قرارداد ما ابهاماتی وجود دارد و بعد از آن اتفاقات سازمان پارک ها اظهار کرد که شما رستوران را اضافه درست کرده اید و این در قرارداد وجود ندارد.
وی اضافه کرد: بعد از اینکه ما با شهرداری تمکین نکردیم نامه‌نگاری کردند که این مجتمع به صورت خلاف ساخته شده است در صورتی که تمامی مراحل ساخت و نظارت این مجتمع توسط خود شهرداری انجام شده است! بعد از کش و قوس فراوان از سوی شهرداری در دهم دی ماه ۹۴ شهرداری دستور تعطیلی اینجا را صادر کرده و برق مجتمع را قطع کرد، بعد از سه ماه شهرداری گفت با یک تعهد محضری اینجا را به املاک شهرداری خواهیم داد تا آنها قیمت گذاری کنند و شما باید تمکین کنید و بنده نیز تمکین کرده و به شهرداری تعهد محضری دادم، املاک مرکز بعد از 5 ماه به تاخیر انداختن کار نهایتا اعلام کرد قیمت گذاری اینجا کار ما نیست و نیاز است کارشناس مرتبط قیمت‌گذاری کند، البته همه این ها را که می گویم با سند موجود است.
وی ادامه داد: کارشناسان با یک تیم پنج نفره به اینجا آمدند و به نتیجه نهایی نرسیدند و صراحتا اعلام کرد باید با کسی که می‌گوییم موافقت کنید تا مشکلات تان را حل کنیم سپس بعد از مدتی جلساتی تشکیل دادیم که با اهرم فشاری که انجام دادن بالاخره توافق کردیم.
وی افزود: سپس بعد از اتفاقات زیادی پیشنهاد قرارداد متمم را به آنها دادیم که سر سال تمام حساب مجتمع را تحویل شهرداری بدهیم که شهرداری گفت به صورت علی‌الحساب مبلغی را واریز کنم، که در این مدت هم برق مجتمع را قطع می کردند و وقتی به شهرداری مراجعه می کردیم دوباره پیشنهاد واریز مبلغی را می دادند و واریز می کردم و برق را وصل می کردند تا اینکه روزی به شهرداری گفتم تکلیف مرا روشن کنید، سال ۹۴ برای فسخ قرارداد من را به دادگاه فرستادند و کارشناسان ۱ نفره ۳ نفره و ۵ نفره دادگاه به نفع من رای دادند که خروجی از قرار داد صورت نگرفته در هر سه مورد به له من رای دادند منتهی سازمان سیما منظر با نظر کارشناسان قضا کاری ندارد و اعلام می‌کند باید آن چیزی که من می‌گویم بنویسند.
وی تصریح کرد: آقای جلالی از روزی که به اینجا آمدند جهت دیدار سراغشان رفتیم ولی ایشان وقت ملاقات به ما ندادند برایم نامه فرستادن که بدهی خود را پرداخت کنید، من هم نامه نوشتم مبلغ بدهی و نحوه محاسبه را بنویسد تا من بدهی خود را بصورت کامل پرداخت کنم تا اینکه که سه بار نامه پشت سر هم فرستادم که به هر سه آنها جوابی ندادند.
مدیر سایمان گفت: در ایران نبودم که اطلاع دادند جلوی در سالن بنر زده اند و محتوی بنر این بود که مجموعه پول خود را پرداخت نکرده و از ورود شهروندان به مجتمع ممانعت خواهیم کرد.
وی افزود: با آقای دبیری تماس گرفتم و موضوع را گفتم، آقای دبیری گفت من صحبت می‌کنم؛ ولی آقای جلالی کار خود را کرد و بتن جلوی در سالن گذاشت، تا به حال بالای 56  نامه نوشته ایم اما تاکنون به یکی از آنها جواب ندادند، تمامی دیدارهای من با آنها فقط در جلسات گروهی بوده است.
وی ادامه داد: بالاخره کارشناسی آمد و اعلام کرد که تا پایان سال 98 اگر یک میلیارد تومان پرداخت کنید تسویه می شوید، با توجه به اینکه آقای جلالی برای ما اجازه دیدار نمی دهند با آقای دبیری صحبت کردم و برایشان توضیح دادم که یک میلیارد میخواهند، ایشان گفتند شما آن مبلغ را واریز کنید که من هم مبلغ را سال قبل در آذر ماه پرداخت کردم، بعد از گذشت سه روز از پرداخت یک میلیارد تومان مجتمع را بستند! در خیابان آقای جلالی را دیدم و گفتم بدهی را پرداخت کردم ولی مجتمع را بستید، آقای جلالی گفتند فعلا بسته بماند تا تصمیم بگیریم، سپس دوباره شهرداری مرکز گفت برای بازگشایی ۵۰۰ میلیون تومان  چک بدهید که این چک را به زور از من گرفتند.
وی توضیح داد: این در صورتی بود که ما مسابقات برگزار می‌کردیم و بتن ها جلوی مجتمع بودند و مانع از ورود متسابقین می شدند! یک ماه طول کشید تا آقای شهردار دستور دادند که بتن ها را از جلوی در بر دارند و بالاخره اینکه از بهمن ماه سال قبل با آمدن کرونا کل محوطه ائل گلی تعطیل شد؛ به شهرداری نامه فرستادم با توجه به اینکه همه جا تعطیل شده است، من نمی‌توانم چک ۵۰۰ میلیونی را پرداخت کنم تا اینکه بعد از گذشت یک هفته از موعد چک دوباره برق و آب ما را قطع کردند در صورتیکه قرار بود قبل تاریخ چک با بنده توافق نمایند و این مبلغ از بابت حق السهم سال 99 می‌باشد.
وی تصریح کرد: چندین بار قائم مقام شهرداری زحمت کشیدند و جلساتی را برگزار کردند ایشان به من گفتند که بدهی‌های گذشته و آینده را در بیاورم و این استعلام را به کارشناس مستقل بدهیم، من صورت جلسه را امضا کردم در صورتیکه در همین جلسه آقای جلالی صراحتا گفتند شهرداری مرکز نمی‌گذارد وگرنه من تا به حال مجموعه را از شما گرفته و برای مزایده گذاشته بودم!
وی ادامه داد: با آقای استاندار مشکل را مطرح کردم و آقای استاندار نامه زدند که شهرداری صورت حساب من را مشخص کند و سلیقه ای برخورد نکنند و تا زمانی که مجوز حفر برق نداریم، برق و آب مجموعه را وصل کنند، اما متاسفانه نامه ایشان مشکل ما را حل نکرد؛ بالاخره وقتی یک اختلافی وجود دارد رسیدگی آن بر عهده مراجع قضایی می باشد منتهی آقای جلالی خود را فراتر از قانون می دانند.
وی گفت: در این مجتمع 90 نفر به صورت مستقیم کار می کردند که متاسفانه اکنون بیکار شده اند و امسال به مناسبت دهه فجر میزبان مسابقات کشوری هستیم و از تمام ایران به تبریز می آیند و با سالنی مواجه می شوند که نه برق دارد و نه آب و جلوی درب ورودی اش بتن گذاشته اند! و این به هیچ عنوان زیبنده میزبانی یک تبریزی نیست.
وی ادامه داد: در هر صورت این محل در زمین شهرداری احداث شده است و نیاز است که شهرداری پاسخگو باشد و رایزنی صورت بگیرد نه اینکه هر روز سنگ اندازی کرده و ما را اذیت کنند، تنها حرفم این است که شهرداری تکلیف مرا روشن کند.
وی اضافه کرد: از سال قبل پروژه‌ بدلیل این مشکلات ورشکسته است و از اسفند ماه ما علاوه بر جنگ با کرونا با آقای جلالی هم میجنگیم، علت اینکه این سرمایه گذاری را من در اینجا کرده ام بخاطر عشق و علاقه ای که به تبریز دارم است و مسلما اگر این سرمایه گذاری در سایر استان های کشور می شد اکنون وضعیت خیلی بهتری داشتم.

تخلفات سایمان زیاد است!
مسعود برزگر جلالی مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص این موضوع به خبرنگار نصر گفت: تخلفات بهره بردار این مجموعه بسیار زیاد است و از طریق مراجع قانون حکم تخریب بخش غیر قانونی آن اخذ شده و به زودی عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: سرمایه گذار در یکی از بهترین مکان های پارک بزرگ ائل گولی تبریز با هدف ایجاد بستر ورزشی اقدام به راه اندازی فروشگاه، مهدکودک و رستوران و اخیرا نیز کافه کرده است که خلاف قانون و مفاد قرار داد.
برزگر اضافه کرد: بارها این موضوع به بهره برداران این مجموعه اعلام شده و خودشان در ریز موضوعات و تخلفات قرار دارند ولی مسیرهایی که برای پیگیر موضوع طی می کنند بر خلاف مسیر قانون است.
وی ادامه داد: رعایت قانون حرف اول را می زند و نباید این افراد به جای رعایت نص صریح قانون به دنبال دور زدن موضوع توسط ایجاد تنش و همچنین رسانه ای کردن موضوع باشند.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: حکم تخریب بخشی از این مجموعه که خلاف احداث شده است اخذ و در اختیار ماده 100 شهرداری منطقه دو تبریز است و منتظر اجرای آن توسط شهرداری منطقه هستیم.
 وی دلیل تعلل در اجرای این حکم را نامشخص خواند و ابراز امیدواری کرد با اجرای آن قطعا روند قانونی را می توان پیگیری کرد.
انتهای پیام/
تعطیلی مجتمع ورزشی پارک بزرگ ائل گولی تبریز/ پاسخ سازمان سیما و منظر محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 3 نظر

  محیا   3 سالها پیش  

یعنی چی اخه پس تکلیف ماها چی میشع

  احمدزاده   3 سالها پیش  

در مجموعه ای که هزاران نفر پول میبرن خونشون یا قهرمان میشن و مقام میارن نباید امید اونارو تعطیل کنند جایی که روشنایی لازمه چرا خاموشی این کار قانونی نیست لج لج

  سولماز   3 سالها پیش  

آقای برزگر ؛ اگه تخلفی هم باشد!! به خاطر ورزش جوانان هستش.( به ورزش احترام بگذاریم.و سرمایه گذاران را نا امید نکنیم). تبریز به این باشگاه نیاز دارد .نه به چند وجب فضای سبز که مکان اتراق شود یا پاتوق!! لطفا لجبازی را کنار بگذارین.و به ورزش احترام بگذاریم.و از سایمان حمایت کنیم.با تشکر.
پژوهشیار