مدیرکل بنیاد مسکن استان؛

۶۴ میلیارد تومان طرح بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد

1399/11/14 - 15:40 - کد خبر: 37120 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر پنج طرح با اعتبار ۶۶۴ میلیارد و ۹۲۹ میلیون تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نصر، حافظ باباپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح ها شامل افتتاح نمادین چهار هزار و هفتصدمین واحد مسکونی از محل طرح ویژه در روستای یکان علیای مرند، ۲ هزار و چهارصدمین واحد مسکونی بازسازی شده مناطق زلزله زده میانه و سراب، اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی هشت روستا در شهرهای اهر، آذرشهر، چاراویماق، سراب و ورزقان، صدور ۲ هزار و ۷۴۴ جلد سند روستایی و یک هزار و ۹۵ جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.
وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۶۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از منابع ملی، ۴۰۰ میلیون تومان از منابع استانی، بیش از ۹۷۹ میلیون تومان از سایر منابع و ۶۰۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و مردمی هزینه شده است.  
 
۵۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان شرقی فاقد متقاضی است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این بنیاد متولی مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است، گفت: هم اکنون ۵۰۰ واحد مسکن مهر در سطح استان فاقد متقاضی است.
باباپور ادامه داد: این واحدها بیشتر در شهرهای کلیبر، هریس، بستان آباد و تسوج احداث شده اند و در صورت استقبال متقاضیان آماده واگذاری به افراد واجد شرایط است.
وی یادآوری کرد: این بنیاد تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اجرا و تحویل متقاضیان داده و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت را برای اقشار کم درآمد شهری احداث کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، احداث ۱۴ واحد کتابخانه روستایی و ۹ واحد مجتمع فرهنگی و هنری را از اقدامات این بنیاد در حوزه مسکن اعلام کرد و گفت: تاکنون یک هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی نیز از سوی خیرین مسکن ساز استان برای محرومان احداث شده است.

۴۸ درصد از واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان شرقی مقاوم سازی شده است
باباپور افزود: در زمان کنونی ۴۸ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان با استفاده از تسهیلات این بنیاد مقاوم سازی شده که این تعداد در مقایسه با میانگین کشوری ۲ درصد بیشتر است.
وی اظهار داشت: در صورت لحاظ واحدهای مسکونی که روستاییان به صورت شخصی اقدام به مقاوم سازی کرده اند میانگین واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده استان به ۶۰ تا ۶۵ درصد می رسد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سهمیه سالیانه این استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد است، گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۳۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۷۰۹ واحد نوسازی و مقاوم سازی شده است.
باباپور ادامه داد: تا سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۱۲۶ هزار و ۸۷۶ واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده بود که از آن سال تا کنون نیز ۱۸ هزار و ۸۳۳ واحد مسکونی از سوی این بنیاد نوسازی و مقاوم سازی شده است.
وی پرداخت ۱۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد روستایی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای ۴۴ هزار واحد مسکن روستایی را از دیگر اقدامات این بنیاد اعلام کرد.
میانگین اجرای طرح هادی در آذربایجان شرقی چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای استان چهار درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: میانگین اجرای طرح هادی در سطح استان ۴۶ درصد بوده و تاکنون در ۹۰۷ روستا این طرح اجرا شده است.
باباپور افزود: در زمان کنونی در یک هزار و ۹۵۴ روستای استان طرح هادی روستایی تهیه و مطالعه و در ۴۸۸ روستا نیز طرح هادی روستایی بازنگری شده است.
وی یادآوری کرد: تاکنون ۲۲۲ هزار و ۱۹۴ جلد سند روستایی و ۲۷ هزار و ۷۲۷ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر و ۳۰ هزار و ۵۰۰ فقره خدمات فنی برای صدور پروانه ساختمانی ارایه شده است.
 باباپور با اشاره به تخصیص پنج هزار تن قیر رایگان برای استان در سال جاری، ادامه داد: از سال ۹۴ تا ۹۸ حدود ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی استان تخصیص یافته و با این میزان قیر سه میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده است.

۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای بنیاد مسکن اختصاص یافته است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارهای ملی و استانی به این بنیاد اختصاص یافته که از این میزان ۶۴ میلیارد تومان از اعتبارات ملی، ۳۵ میلیارد تومان از محل قیر رایگان و ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارهای استانی است.
باباپور با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۱۵ میلیارد تومان به ازای هر نماینده مجلس در اختیار آن ها قرار گرفته است، از نمایندگان استان خواست از محل این اعتبارها این بنیاد را در عمران و بهسازی معابر روستایی استان کمک کنند.
انتهای پیام/
۶۴ میلیارد تومان طرح بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار