نوبخت خطاب به نمایندگان:

درآمدهای نفتی دولت را افزایش دادید/ اصلاح ساختار بودجه انجام نشد

1399/11/14 - 12:57 - کد خبر: 37107 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: چرا نمایندگان مجلس اصلاح ساختاری را که می‌گفتند باید در لایحه صورت گیرد، رقم نزدند.

به گزارش نصر، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در جریان بررسی کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس، با بیان اینکه ۱۲ آذر که لایحه بودجه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شد اظهاراتی از سوی نمایندگان مجلس درباره اشکالات بودجه بیان شد، گفت: این سوال وجود دارد که آیا این اشکالات برطرف شده است؟
وی با اشاره به حضور او در جلسه امروز مجلس، افزود: به محض تقدیم لایحه بودجه به مجلس که در دوره دولت یازدهم و دوازدهم که در همه این سالها قانون رعایت شده است و من هم‌اکنون طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی که امور برنامه و بودجه از اختیارات رئیس جمهور است و می‌تواند به فردی تفویض شود و هم‌اکنون به من تفویض شده در حال صحبت با نمایندگان براساس این اصل قانون اساسی هستم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اولین انتقادی که درباره بودجه مطرح می‌شد مربوط به منابع و مصارف در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که با تعابیر مختلف از آن انتقاد شد.
نوبخت تاکید کرد: امروز ملت ایران مشابه نمایندگان منتظر هستند که مجلس بعد از ۲ ماه که لایحه را در اختیار داشته و اختیار برای تغییرات داشته و از آن استفاده کرده در راستای رفع آن اشکالات قدم برداشته و یا در تائید آن؟
وی با بیان اینکه منابع عمومی دولت در سال آینده ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بود و رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد، گفت: اما امروز این رقم به ۱۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.  
رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به نمایندگان، گفت: سوال ملت ایران این است که اگر انتقادی به این رقم و رشد زیاد این منابع وجود داشته چرا نمایندگان آن را اصلاح نکردند و این رقم را افزایش دادند. مگر نفگتید که باید اصلاح ساختار بودجه عملیاتی شود؟  
نوبخت تصریح کرد: ساختار بودجه را مدون و کامل به رئیس مجلس و نمایندگان دادیم و انتظار داشتیم که اصلاح ساختار بودجه توسط مجلس انجام شود.
وی با بیان اینکه انتقاد نمایندگان مجلس آن بود که چرا وابستگی به نفت در بودجه زیاد شده است و نسبت به سال گذشته این رقم به ۱۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، افزود: ۱۶ هزار میلیارد تومان مستقیماً به درآمد نفت با مجوز مجلس اضافه شده تا دولت درآمدهایش افزایش یابد در صورتی که مجلس معتقد بود درآمدهای دولت در نفت زیاد است اما به دولت اجازه دادند که این درآمد زیادتر شود.
انتهای پیام/
 درآمدهای نفتی دولت را افزایش دادید/ اصلاح ساختار بودجه انجام نشد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار