راهکارهای رفع موانع صادراتی فرش دستبافت بررسی شد

امین زاده: فرش دستبافت ارزش صادراتی خود را حفظ کرده است

1398/07/15 - 11:14 - کد خبر: 3702 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : با وجود تحریمها ، فرش دستبافت ارزش صادراتی خود را حفظ کرده است .

به گزارش نصر، نشست تخصصی مشترک رئیس و مدیران سازمان صمت استان با نمایندگان اتحادیه ها ، تشکل های صنفی و تولیدکنندگان فرش با هدف آسیب شناسی کاهش صادرات فرش دستباف و راهکارهای رفع موانع صادراتی آن برگزار شد .
حبیب امین زاده ضمن اشاره به قدمت و مزیت های هنر- صنعت فرش دستبافت استان و ثبت جهانی فرش تبریز در سال 2015 ، از این صنعت به عنوان بزرگترین ظرفیت ایجاد اشتغال در بخش خصوصی یاد کرد برحمایت همه جانبه از این کالای ارزآور تأکید کرد .
وی افزود : آسیب شناسی تخصصی ، و تعامل سازنده لازمه ی تدوین برنامه های هدفدار برای  رفع موانع صادراتی فرش دستباف است .
وی همچنین با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی و بازار رقابتی در دنیای تجاری – صنعتی  امروز و ضرورت اجتناب از خود تحریمی ، تدوین شناسنامه ، رعایت استاندارد ها ، شناسایی سلایق مشتریان و بازارهای هدف ، سفارش محوری و بازارمحوری  را از مهمترین مسائل پیش روی این صنعت برشمرد .
امین زاده اضافه کرد : تجمیع اطلاعات و آمار فنی و تخصصی از میزان تولید و صادرات خوشه فرش استان ، حضور اثربخش در نمایشگاههای بین المللی بویژه رویداد بزرگ نمایشگاهی "هفته تبریز" با هدف نمایش توانمندی های تولیدی تبریز در هامبورگ ، از دیگر مواردی است که به معرفی و افزایش صادرات فرش استان کمک می کند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از تلاش و تعامل مسئولین استانی از پیگیری حل مشکل بیمه کارگاهی و مسأله تسهیلات برای مجتمع های قالیبافی بزرگ خبر داد .
در ادامه این نشست ، نمایندگان اتحادیه ها ، انجمن ها ، تشکل ها و تولیدکنندگان فرش استان به بیان دیدگاهها ، نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف  هنر- صنعت فرش پرداختند .

انتهای پیام/

امین زاده: فرش دستبافت ارزش صادراتی خود را حفظ کرده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار