استاندار آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین رخداد سیاسی قرن است

1399/11/12 - 14:00 - کد خبر: 36968 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی انقلاب اسلامی ایران را بزرگ‌ترین رخداد سیاسی قرن حاضر دانست و گفت: این انقلاب به رهبری امام خمینی نظام ۲۵۰۰ ساله ستم‌شاهی را به زباله‌دان تاریخ انداخت.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت ایام دهه فجر در مصلی امام خمینی تبریز اظهار کرد: این انقلاب به دلیل استکبارستیزی، مورد خصومت دشمنان نظام واقع شد و دشمنان با ترفندهای مختلف برای سرنگون کردن این انقلاب در تلاش بوده و هستند.
وی با اشاره به حمله آمریکا به طبس و آغاز جنگ هشت ساله گفت: دشمنان طی این مدت همواره در پی سرنگونی نظام بودند اما به لطف خداوند همه مکر دشمنان به خودشان برگشت.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آن فردی که چندی پیش اعلام می کرد که جمهوری اسلامی ۴۰ سالگلی پیروزی اش را نخواهد دید جز نفرت برای خودش چیزی باقی نگذاشت و ما با افتخار چهل و دومین سالگرد انقلاب را جشن می‌گیریم.
وی افزود: هرچند تحریم‌ها سختی‌هایی را برای کشورمان به وجود آورده است اما ما مسیر آزادگی را طی می‌کنیم و و این افتخار بزرگی است.
پورمحمدی با بیان اینکه باطل رفتنی است اظهار کرد: ملت‌های مظلوم امروز دریافته اند که باید به پا خیزند و حق خود را بگیرند و بدا به حال طاغوتیان زمان که هنوز هم حلقه به گوشه نظام سلطه اند و هیچ یک از اتفاقات برایشان درس عبرت نمی شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما امروز رسالت سنگینی داریم،  انقلاب ما را از مردمی منفعل به امت واحده تبدیل و فرهنگ مان را از فرهنگ طاغوت به فرهنگ اسلامی تبدیل کرد.
پورمحمدی ادامه داد: قدرت نظامی ما امروز  جزو قدرت‌های برتر منطقه است و این انقلاب ستودنی و پاسداشتنی است.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ۴۰ سال قبل در کشور فقط ۵۰ درصد  مردم باسواد بودند که امروز به ۹۸ درصد رسیده است؛ همچنین ۱۰ درصد مردم از خدمات بهداشتی برخوردار بودند که امروز این رقم به ۹۵ درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امید به زندگی نیز قبل از انقلاب ۵۴ سال بود که امروز به ۷۴ رسیده و همچنین زیرساخت‌های کشور قبل از انقلاب ۱۰ درصد بود که امروز ۱۰۰ درصد روستاییان از آب شرب سالم و ۹۵ درصد روستاییان از برق بهره مند هستند.
انتهای پیام/
انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین رخداد سیاسی قرن است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار