وزیر بهداشت:

از ساده‌انگاری و خیز چهارم کرونا نگرانم/ شعله‌های کوچک بیماری خاموش شود

1399/11/12 - 12:53 - کد خبر: 36958 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت ضمن ابراز نگرانی از خیز چهارم کرونا در کشور به دنبال برخی عادی انگاری ها و ساده انگاری ها، در عین حال بر لزوم افزایش استفاده از تستهای سریع کرونا و شناسایی کانونها و خوشه های آلوده این بیماری، تاکید کرد.

به گزارش نصر، دکتر سعید نمکی در ستاد منطقه‌ای مقابله با کرونا در شهر بم، ضمن تشکر از نیروهای بسیج، ناجا، هلال احمر، دادستان‌ها و مردم به دلیل همراهی و همکاری‌شان در مقابله با کرونا،  گفت: اگر این همراهی نبود، ما دچار مشکلات بسیاری می‌شدیم. کسبه صبوری که در اوج تنگنای اقتصادی این روزهای سخت را تحمل کردند و واقعا این دستاورد بزرگ ملی یعنی دو رقمی شدن مرگ‌ومیرها برای همه مبارک باشد؛ گرچه که حتی یک مرگ هم در کشور غم‌انگیز است.
وی افزود: باید این موضوع را در عرصه‌ای ببینیم که مرگ‌ومیر در کشورهایی با زیرساخت‌های بسیار قوی می‌بینیم که مانند آمریکا مرگ از یک هزار در روز متاسفانه گذشت. همواره اعلام کرده‌ام که ما برای مرگ هیچ شهروندی در هیچ کجای دنیا، حتی آنهایی که مدیران سفاک و نالایق‌شان گل‌های نازنینی مانند شهید قاسم سلیمانی ما را پرپر کردند و به شهادت رساندند، حتی برای مردم این کشورها احساس شادی از مرگ و بیماری‌شان نداریم.

عادی انگاری ها و خطر خیز چهارم کرونا در کشور
وی با بیان اینکه این دستاورد بسیار مهم و ارزنده در سالروز انقلاب اسلامی بر همه مردم ایران مبارک باشد، گفت: در زمینه بیماری کرونا باید توجه کنیم که ما همواره نگران بازگشت ایام تلخ یک موج جدید بیماری هستیم. باید توجه کرد که این ویروس بسیار پیچیده از خودش چهره‌های بسیار متفاوت و موذیانه بروز می‌دهد. امروز با جهش‌هایی که در اقصی نقاط جهان برای این ویروس ایجاد شده، همواره همه کشورهای دنیا را نگران می‌کند که این جهش‌ها گریبانگیر جاهای مختلف جهان با یک خیز جدید شود. در کشورهای همسایه ما آمار و اطلاعاتی که داریم متاسفانه این خیز را هر روز ثبت می‌کنند، گرچه ما تمام حواس‌مان را جمع کردیم که به دام یک تله هولناک جدید نیفتیم، اما این نگرانی را داریم که ساده‌انگاری و عادی پنداری اوضاع و بی توجهی به خطر بیماری، ما را دچار یک عارضه جدید به نام خیز چهارم بیماری در کشور نکند.
نمکی تاکید کرد: اگر خدایی نکرده این خیز ایجاد شود، اتفاقی به مراتب بیش از خیزهای قبلی خواهد داشت و سرعت انتشار به شدت بالاتر خواهد بود. به همین دلیل از همه تقاضا دارم که اولا این همدلی، وفاق و سرمایه ملی خلق شده در این دوره پر عذاب و مصیب را به عنوان یک دستاورد بزرگ حفظ کنید. محوریت استاندار، همدلی در بسیج و سایر سازمان‌ها و استمرارا این طرح محله محور که از فرمایشات مقام معظم رهبری بود و سرفصل جدیدی در مبارزه دلگرم‌کننده همکاران من در عرصه مبارزه با کرونا شد، حفظ کنید. این همدلی و وفاق را از دست ندهیم و نشکنیم و این سرمایه بزرگ ملی را که می‌تواند در همه بحران‌ها به عنوان ابزار بسیار کارآمد به کار آید، سست نکنید. این ستادهای استانی را با محوریت استاندار و نیروهای موثر برای روزهای سخت و پر بحران این کشور به عنوان یک زیرساخت نگه داریم.

شعله های کوچک بیماری خاموش شود
وزیر بهداشت گفت: دومین توصیه من به همه همکارانم این است که ما شعله‌های کوچک بیماری را باید در اقصی نقاط کشور خاموش کنیم. امروز که ما کمترین آمار را داریم، از این فرصت ناب و طلایی استفاده کنیم تا این شعله‌های کوچک، آتش وسیعی به دامن سلامت جامعه نیندازد. باید خانه به خانه همانطور که سردار سلیمانی به سراغ تروریست‌های داعش رفت، باید خانه به خانه به دنبال ویروس منحوس کرونا رویم و شعله‌های کوچک را خاموش کنیم. باید خانه به خانه به دنبال ویروس گشته و تست کنیم.

لزوم افزایش تستهای سریع و شناسایی خوشه های آلوده بیماری
وی افزود: امروز هرچقدر تست نیاز داشته باشید، ما در اختیار می‌گذاریم. ما با تکیه بر دانش داخلی امروز ابزار گسترده‌ای برای مبارزه با بیماری داریم. بنابراین تقاضا دارم که عزیزان با افزایش تست‌ها و با ورود بخش خصوصی که دستورالعمل آن را ابلاغ می‌کنیم، تست‌های رپید سریع را افزایش دهند و کانون‌ها و خوشه‌های آلوده را هر چه زودتر کشف کنیم.
انتهای پیام/
 از ساده‌انگاری و خیز چهارم کرونا نگرانم/ شعله‌های کوچک بیماری خاموش شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار